کد خبر: 244438
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۰:۱۶:۰۰
| |

راستاد:

اپراتور هندی به زودی وارد بندر چابهار می‌شود/ ایران در مسیر دالان‌های ترانزیتی منطقه قرار دارد

مدیر عامل سازمان بنادر گفت:‌ به زودی اپراتور هندی با سرمایه‌گذاری 85 میلیون دلاری به مدت 10 سال فعالیت خود را در بندر چابهار آغاز می‌کند.

اپراتور هندی به زودی وارد بندر چابهار می‌شود/ ایران در مسیر دالان‌های ترانزیتی منطقه قرار دارد
کد خبر: 244438
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۰:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل با بیان اینکه ایران دارای 5 هزار و 800کیلومتر سواحل در شمال و جنوب است، گفت:‌ حدود 230 میلیون تن در سال ظرفیت بنادر تجاری ایران است و هم‌اکنون سالانه میزان حمل و نقل دریایی به 300 میلیون تن مواد نفتی و غیر نفتی می‌رسد.

وی توضیح داد: ایران از نظر ناوگان تحت پرچم کشورهای مهم منطقه و جهان محسوب می‌شود و 1.1 درصد ناوگان جهانی تحت پرچم ایران است و جزء 20 کشور اول جهان از این نظر به شمار می‌رویم.

راستاد اظهار کرد: روند فعالیت‌ها و انتقال حمل ونقل کانتینری تا به امروز رشد خوبی داشته و در روزهای آینده شاهد تجهیز و تکمیل بندر شهید رجایی به 12 جرثقیل گنتریکرین با 104 میلیون یورو سرمایه‌گذاری و همچنین تجهیز 15 دستگاه آر‌تی‌جی می‌شویم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 3 میلیون تن KAU تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی صورت گرفته است، افزود: هم‌اکنون در حال توسعه ترمینال 3 بندر شهید رجایی هستیم و با تکمیل این پایانه ظرفیت تخلیه و بارگیری به 8 میلیون KAU می‌رسد.

راستاد با بیان اینکه کشور ایران از دسترسی مناسب و بازار جذابی دارد، گفت: ایران در مسیر مهم دالان‌های ترانزیتی است و بنادر ایران و سایر بخش‌های حمل و نقل کشور نیز از نظر توسعه ترانزیتی ایران را به کشور مهمی تبدیل کرده است.

وی بیان کرد:‌ در سالهای اخیر موافقت‌نامه‌های خوبی برای توسعه دالان‌های ترانزیتی منعقد شده که مهمترین آنها موافقت‌نامه با کشور هند و افغانستان در بندر چابهار است.

وی ادامه داد: بندر چابهار در منتهی‌علیه جنوب شرقی ایران قرار دارد که قابلیت تبدیل شدن به محور کانونی شهر را دارد و حلقه اتصالی بین 3 کشور اقیانوسی هند، هند و افغانستان به شمار می‌رود.

راستاد از تشکیل اولین شورای هماهنگی موافقت‌نامه چابهار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به زودی اپراتور هندی وارد بندر چابهار می‌شود که میزان این سرمایه‌گذاری 85 میلیون دلار و در قالب قرارداد BOT به مدت 10 سال فعالیت خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها