وزیر کار خبر داد

فهرست خرید و فروش‌ بنگاه‌های زیرمجموعه‌ وزارت کار منتشر می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انتشار اسامی اعضای هیأت مدیره بنگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار، گام بعدی در جهت شفافیت را انتشار شفاف خرید و فروش‌های زیرمجموعه این وزارتخانه اعلام کرد که به زودی محقق می‌شود.

فهرست خرید و فروش‌ بنگاه‌های زیرمجموعه‌ وزارت کار منتشر می‌شود
کد خبر: 244449
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۰:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در مراسم دریافت حکم این وزارتخانه با اشاره به انتشار اسامی اعضای هیأت مدیره بنگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار به عنوان نخستین گام جهت شفافیت، گفت: در گام بعدی تمام خرید و فروش‌های این مجموعه‌ها را به صورت شفاف منتشر خواهیم کرد، تا اگر درست هزینه شده، مورد تأیید مردم قرار گیرد و اگر این گونه نیست، برای مردم شفاف شود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه به سرمایه‌های اجتماعی در سال‌های گذشته لطمه خورده است، گفت: ما هر چه بگوییم همه تلاشمان را کرده‌ایم برای مردم قابل قبول نیست، چرا که احساس وجود صلاح در نظام اداری در میان مردم کم شده است و باید این موضوع ترمیم شود.

وی افزود: ما هر چه بگوییم با فساد مبارزه کرده‌ایم و مبارزه می‌کنیم، اما مردم این احساس را نداشته باشند که مبارزه‌ای با فساد صورت می‌گیرد، درست نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انتشار اسامی 1200 نفر از اعضای هیأت مدیره بنگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار، گفت: این اقدام بر اساس یک مطالبه عمومی انجام شد، هر چند که گفته می‌شود این شرکت‌ها در بورس فعال هستند و اسامی هیأت مدیره‌های آنها در کدال سازمان وجود دارد، اما مطالبه اجتماعی این بود که شفاف‌سازی در این زمینه صورت گیرد.

شریعتمداری یادآور شد: 20-30 میلیارد دلار ارزش این بنگاه‌ها با وضعیت دلار، ارزش ریالی آنها قابل محاسبه نیست، اینها منافع مردم و حق‌الناس است و ما به یک مطالبه عمومی پاسخ دادیم.

وی تأکید کرد: در گام بعد هر کسی از این مجموعه خریدوفروشی انجام می‌دهد، به مردم گفته می‌شود ، منطقی است که یکی، دو کالا به دلیل ملاحظات امنیتی ممکن است اعلام نشود، اما در بقیه موارد به صورت شفاف در سایت قرار خواهد گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شایسته‌سالاری را راه‌حل مشکل بنگاه‌ها برشمرد و گفت: ما امانت‌دار مردم هستیم و نمی‌توانیم برای مسئولان و بزرگان کاریابی انجام دهیم. مدیریت این بنگاه‌ها باید با توانایی علمی و تجربی به افراد شایسته داده شود.

شریعتمداری در عین حال به ضرورت توجه به قومیت و همچنین بومی‌گزینی در بنگاه‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به بهره‌وری پایین نظام مدیریت در کشور، گفت: متأسفانه چون شایسته‌سالاری حاکم نیست بهره‌وری بالا نمی‌رود، در این شرایط سرمایه‌های اجتماعی نیز حامی دولت نخواهند بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به جهانگیری که در این نشست حضور داشت، با انتقاد از ارتباط کم دولت با نخبگان و نهادهای اجتماعی، تصریح کرد: در وزارت کار تلاش می‌کنیم تا ارتباط با نخبگان، نهادهای اجتماعی، استادان دانشگاه و نمایندگان مجلس را مستحکم کنیم.

شریعتمداری ادامه داد: درست است که دولت دیکته می‌نویسد و هیچ دیکته‌ای بدون غلط نیست، اما وقتی این ارتباط قطع می‌شود، مورد حمایت قلم‌ها قرار نمی‌گیریم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها