کد خبر: 244458
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

محمدرضا نجفی، نماینده تهران در مجلس

عملکرد مسئولان نظام توسط مردم ارزش‌گذاری می‌شود

محمدرضا نجفی، نماینده تهران در مجلس گفت: مسئولان برای انجام کار مردم، عهده‌دار مسئولیت شدند و این حق مردم است تا از رویکرد و عملکرد آنان مطلع باشند.

عملکرد مسئولان نظام توسط مردم ارزش‌گذاری می‌شود
کد خبر: 244458
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا نجفی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رویکرد و عملکرد مسئولان در دو حوزه ارزیابی و ارزش‌گذاری می‌شود؛ اول نتایج عملکردی یعنی نتایج قابل احصا و عدد و رقمی که آثار مستقیم بر شئونات مختلف زندگی مردم دارد و دوم نتایج برداشتی یعنی برداشت مردم از روندها، رویکردها، اهداف، سیاستها، استراتژی، روشها و اقداماتی که توسط مسوؤلان انجام می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اطلاع‌رسانی در خصوص موضوعاتی که برای جامعه اطمینان بخش بوده و ادراک و برداشت صحیح و سازنده‌ای را برای مردم از عملکرد و جهت گیری دستگاه‌ها به دست می‌دهد، امری ضروری است و اگر چنین وظیفه‌ای مغفول بماند، ولو اقدامات و نتایج عملکردی مناسب هم حاصل شود، آن اثرگذاری شایسته را در جامعه به دنبال نخواهد داشت، به همین دلیل مسئولان باید حتما به ارتباط مناسب با افکار عمومی و گزارش‌دهی به ذی‌نفعان همت گمارند.

نماینده تهران در مجلس «مردم» را ولی‌نعمت‌های کارگزاران نظام دانست و افزود: نمی‌شود حق مردم در دانستن و اطلاع از عملکرد مسئولان در حوزه مسئولیت‌شان را نادیده گرفت و برای حرکت در مسیر تعالی، چاره‌ای جز پاسخگویی و اطلاع‌رسانی شفاف و موثر به صاحبان اصلی نظام و انقلاب وجود ندارد.

نجفی با بیان اینکه با وجودی که بخش مهمی از سرمایه‌ها و منابع کشور را مستهلک کرده ایم و به تناسب آن کامیابی چندانی در خلق فرصتها و ثروتهای جدید نداشته ایم، گفت: کشور کماکان صاحب سرمایه‌های انسانی، مالی و اجتماعی قابل توجهی است و همچنان امکان تجمیع و بکارگیری مقتصدانه آنها وجود دارد. نوع مدیریت و بهره گیری از این سرمایه‌ها باید به نحوی باشد که امکان تجمیع و هم‌ راستا شدنشان حول اهداف و ضرورت‌های استراتژیک کشور فراهم باشد. اگر توانستیم چنین بسیج و تمهیدی را انجام دهیم، می‌توان نسبت به حل معضلات، حرکت در مسیر برنامه‌های چشم انداز و توسعه و حل مشکلات کشور با شتابی موثر امیدوار بود.

وی تاکید کرد:‌ لازمه مدیریت شرایط سخت و عبور از مشکلات و حرکت در مسیر چشم‌انداز و برنامه‌های بالادستی، به کارگیری همه سرمایه ها و منابع است که البته این مشارکت و هم افزایی در یک فضای مونولوگ و یک طرفهِ از بالا به پایین، اتفاق نمی‌افتد. باید مشارکت مردم، گروه‌های مرجع، تشکل‌های مردم نهاد و اشخاص حقیقی و حقوقی که می‌توانند تامین کننده بخشی از سرمایه‌های مورد نیاز باشند را از طریق التزام به قواعد کار جمعی در عین وجود تفاوت و اختلاف‌ها فراهم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها