اعتراض رسانه کره شمالی به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی

رسانه رسمی کره شمالی به ازسرگیری رزمایش‎های مشترک آمریکا و کره جنوبی اعتراض کرد و آن را مغایر با صلح و آرامش در شبه‎جزیره کره اعلام کرد.

اعتراض رسانه کره شمالی به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی
کد خبر: 244460
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۱:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| «رودونگ سیمون» رسانه رسمی کره شمالی امروز دوشنبه ازسرگیری رزمایش‌های مشترک سئول-واشنگتن را ناقض توافق اخیر درراستای کاهش تنش در شبه‌جزیره کره ارزیابی کرد.

این رسانه می‌افزاید: رزمایش مشترک مشخصاً در تضاد با توافق بین 2 کره مبنی بر تلاش برای محو تهدید جنگ و دشمنی در شبه‌جزیره کره است.

این درحالی است که سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی چنین اتهامی را رد و ماهیت این رزمایش‌ها را صرفاً دفاعی اعلام کرد.

اظهارنظر رسانه رسمی کره شمالی درحالی ابراز شد که دیدار مهمی که قرار بود پنجشنبه گذشته در نیویورک بین «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و «کیم یانگ چول» مذاکره کننده ارشد کره شمالی در امور تسلیحات هسته ای، برگزار شود؛ در تصمیمی ناگهانی به تعویق افتاد.

در همین رابطه «ریچارد هاس» رئیس شورای روابط خارجی آمریکا با انتشار پیامی نسبت به اوج گرفتن مجدد تنش ها میان این کشور و کره شمالی هشدار داد و نوشت: دیپلماسی آمریکا در برابر کره شمالی به دیوار برخورد کرده، خلع سلاح هسته ای پیش نمی رود. کره شمالی تهدید به ازسرگیری آزمایش های هسته ای در صورت لغو نشدن تحریم ها کرده است.

آمریکا و کره جنوبی در خصوص کره شمالی در دو جبهه مختلف هستند. چین و روسیه تمایل به کاهش تحریم ها دارند. اگر دیپلماسی در این کار موفق نشود خطر شدت گرفتن تنش ها میان آمریکا و کره شمالی وجود دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها