کد خبر: 244489
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۱:۴۴:۰۰
| |

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران:

وزارت بهداشت با شهرداری همکاری نمی‌کند

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: روزانه 200 تن زباله بیمارستانی و صنعتی در تهران تولید می‌شود ولی وزارت بهداشت تاکنون همکاری لازم را برای جمع آوری زباله‌ها انجام نداده است.

وزارت بهداشت با شهرداری همکاری نمی‌کند
کد خبر: 244489
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۱:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا عبدلی در آیین بهره‌برداری از مرکز بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی و عمرانی اظهار داشت: میانگین پسماند شهر تهران روزانه 9 هزار تن است که 6500 تن زباله شهری است که از ایستگاه‌های میانی به آرادکوه منتقل می‌شود، 700 تن زباله حجیم است که ساماندهی شده است و 1300 تن زباله ارزشمندی است که توسط پیمانکاران تفکیک زباله جمع‌آوری می‌شود.

وی‌ ادامه داد: 300 تن زباله شهرهای اطراف تهران است و 200 تن هم زباله پزشکی و صنعتی است که مجموع زباله‌های تهران را به 9 هزار تن در روز می‌رساند و در روزهای پایانی سال زباله‌های تهران به میانگین 12 هزار تن می‌رسد. نخاله شهر تهران نیز 40 تا 42 هزار تن است که در سال‌های گذشته به دلیل ساخت و سازهای بیشتر به 100 هزار تن نیز می‌رسد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران اظهار داشت: از 40 هزار تن نخاله تولیدی تهران 27 هزار تن به این مرکز به صورت شبانه‌روزی اضافه می‌شود و 5000 تن نیز به آرادکوه برای روکش زباله‌ها می‌رود و 10 هزار تن هم در گودهای خارج از تهران ریخته می‌شود. 132 کیلومتر مربع از سطح شهر روزانه توسط پاکبان‌ها پاکسازی می‌شود و 60 هزار مخزن زباله نیز در سطح شهر تهران زباله‌ها را جمع‌آوری و به ایستگاه‌ها ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 22 پیمانکار نیز جمع آوری زباله‌های خشک را انجام می‌دهند، گفت: سازمان پسماند شهرداری تهران وظیفه سیاست‌گذاری و نظارت را دارد و در گذشته اقداماتی جهت ساماندهی پسماند انجام شده است که یکی از آنها طرح ادغام پیمانکاران است و امیدواریم این طرح عامل موثری برای ساماندهی وضع فعلی پسماند باشد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران تصریح کرد: ما با ایجاد اپلیکیشنی به دنبال جمع‌آوری پسماند از مبدا هستیم که این طرح در مناطق 11 و 2 به صورت پایلوت اجرایی شده است و دیگر امیدواریم شاهد جمع آوری زباله‌ها توسط کتفی‌های نباشیم.50 سال است زباله‌های شهر تهران در آرادکوه دپو می‌شود و موجب ایجاد گاز شده است. بنابراین با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران قراردادی منعقد شده است که از گاز زباله، برق تولید کنیم تا مشمول جرائم بین‌المللی در این خصوص نشویم. زباله‌سوز 3200 تنی در شهر تهران احداث شده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

عبدلی به طرح جامع پسماند شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: طرح جامع مدیریت پسماند از سال‌های قبل وجود نداشته است و به زودی این طرح اجرایی می‌شود. 45 درصد زباله‌های شهر قابل تبدیل به کمپوست و کود هستند و در این خصوص نیز اقداماتی انجام شده است و در حوزه پسماندهای پزشکی و بیمارستانی نیز اقداماتی صورت گرفته است ولی وزارت بهداشت برای جمع‌آوری پسماندهای بیمارستانی با ما همکاری نمی‌کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها