کد خبر: 244496
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

موسیقی فیلم های یک فیلمساز مطرح بین‌المللی در تهران بررسی می‌شود

نشست بررسی و تحلیل موسیقی فیلم های آلکس نورث آهنگساز شناخته شده موسیقی فیلم روز 24 آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می شود.

موسیقی فیلم های یک فیلمساز مطرح بین‌المللی در تهران بررسی می‌شود
کد خبر: 244496
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| نشست بررسی و تحلیل موسیقی فیلم های آلکس نورث آهنگساز شناخته شده موسیقی فیلم ساعت 17 روز 24 آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می شود. در این نشست که با حضور نصرالله داوودی آهنگساز، مترجم و پژوهشگر برگزار می‌شود نمونه‌های صوتی و تصویری متعددی از موسیقی آلکس نورث از جهت ساختار موسیقی و تاثیر دراماتیک در فیلم مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت.

آلکس نورث آهنگساز آوارنگارد آمریکایی بود که او را بیشتر به لطف موسیقی فیلم‌هایش می‌شناسند. وی در دهه بیست و سی و در اوج مدرنیسم در آمریکا پرورش یافت. در آن زمان موسیقی فیلم بیشتر در تسلط بلامنازع آهنگسازان آلمانی و اتریشی همچون ماکس اشتاینر، اریک ولفگانگ کرنلگد و فرانتس واکسمن و سایر آهنگسازان اروپایی مانند میکلوش روژا و دیمیتری تیومکین بود. موسیقی آنها عمیقا در سنت‌های کلاسیسیسم و رومانتیسیسم قرن هجدهم و نوزدهم اروپایی ریشه داشت.

آلکس نورث در کنار برنارد هرمن از اولین آهنگسازان آمریکایی به شمار می‌رود که تعریف جدیدی براساس ملودی‌های بومی آمریکایی و موسیقی خیابانی و مدرنیست‌هایی چون هنری کاول و چارلز آیوز ارایه داد و سنت موسوم به «صدای هالیوودی» را دگرگون کرد. وی همچنین از بنیانگذاران بهره‌گیری از موسیقی «جز» به عنوان موسیقی فیلم بود. او همچنین پانزده بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد و گرچه هرگز آن را نبرد ولی اولین آهنگسازی بود برای یک عمر فعالیت هنری به صورت افتخاری این جایزه را دریافت کرد.

نورث با کارگردانان بزرگی چون الیا کازان و استنلی کوبریک همکاری داشت و برای ده‌ها فیلم موسیقی‌هایی به یادگار گذاشت که از آن جمله می‌توان به «اتوبوسی به نام هوس»، «اسپارتاکوس»، «کلوپاترا»، «موبیدیک»، «زنده باد زاپاتا»، «اودیسه فضایی 2001»، «چه کسی از ویرجینیا ولف می‌ترسد؟»، «کفش‌های ماهی گیر»، «زیر آتشفشان»، «مرگ پستچی» اشاره کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها