کد خبر: 244548
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۴:۳۳:۰۰
| |

اندیشکده آمریکایی:

کره شمالی دست‌کم 13 پایگاه موشکی فعال دارد!

یک اندیشکده آمریکایی مدعی است 13 پایگاه موشکی را در کره شمالی شناسایی کرده که مخفیانه به فعالیت موشکی خود ادامه می‎دهند، حال آنکه ظاهراً تعداد آنها از این رقم فراتر می‎رود.

کره شمالی دست‌کم 13 پایگاه موشکی فعال دارد!
کد خبر: 244548
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۴:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی آمریکا مدعی است موفق به شناسایی دست‌کم 13 پایگاه موشکی در کره شمالی شده است که مخفیانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این درحالی است که تعداد واقعی سایت‌های مخفی 20 مورد عنوان می‌شود!

به ادعای این اندیشکده، در این سایت‌ها علیرغم مذاکراتی که بین پیونگ‌یانگ-واشنگتن در جریان است؛ عملیات تعمیر و ساخت‌وساز در حد محدود انجام شده است.

این اندیشکده همچنین مدعی شد که پایگاه‌های مورد نظر به طور پراکنده در نقاط دورافتاده کره شمالی واقع شده و برای پرتاب موشک‌های مختلف، قابل استفاده هستند حال‌آنکه کاربری اصلی آنها پرتاب موشک نیست.

گفته می‌شود که کره شمالی وجود هیچ‌یک از پایگاه‌ها را تایید نکرده و این اندیشکده با استناد به همین موضوع از لزوم افشای تمام توانمندی‌های موشکی و هسته‌ای این کشور سخن گفته است.

به ادعای مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی آمریکا، سایت «ساکانمول» در مرز 2 کره، به نظر فعال می‌آید.

این اندیشکده می‌افزاید: بذل توجه به سایت‌های اصلی نظیر «سوها» مانع از دقت نظر درباره تهدیدهایی می‌شود که از جانب سایت‌های اعلام نشده وجود دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها