کد خبر: 244560
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۵ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

محمدجواد فتحی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

تصویب طرح عفو عمومی موجب وحدت ملی می‌شود/ ایرانیان خارج از کشور 30 هزار میلیارد دلار سرمایه‌ دارند/ ایرانیان مقیم خارج از کشور را تشویق به بازگشت کنیم

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: تصویب طرح عفو عمومی موجب همبستگی اجتماعی و وحدت ملی می‌شود؛ آن‌ هم در شرایطی که دنیا به سمت ما تهاجم می‌کند و به ما چنگ می‌زند.

تصویب طرح عفو عمومی موجب وحدت ملی می‌شود/ ایرانیان خارج از کشور 30 هزار میلیارد دلار سرمایه‌ دارند/ ایرانیان مقیم خارج از کشور را تشویق به بازگشت کنیم
کد خبر: 244560
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۵ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| دو فوریت و یک‌فوریت طرح عفو عمومی با اختلاف چند رأی از سوی نمایندگان مجلس رد شد و قرار شد این طرح به‌صورت عادی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی شود. محمدجواد فتحی نماینده تهران و از طراحان طرح عفو عمومی که در جلسه بررسی این طرح غایب بود، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت: طرح عفو عمومی به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع داده‌ شده است و تاریخ دقیق بررسی این طرح مشخص نیست اما من مصر هستم که هر چه سریع‌تر این طرح در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: در شرایط کنونی عفو عمومی زندانیان سیاسی و امنیتی و ضرورت تشویق بازگشت ایرانیان مقیم خارج از کشور با سرمایه کلان علمی و مالی که در اختیار آن‌ها است به نظر بنده جزو واجبات اقدام مجلس است.

فتحی گفت: در شرایطی که ترامپ دور دوم تحریم‌ها را آغاز کرده است، تصویب این طرح بسیار مهم است. 30 هزار میلیارد دلار سرمایه‌ای است که در دست ایرانیان مقیم خارج از کشور است. اگر درصدی از این سرمایه وارد کشور شود شاهد تحول اقتصادی خواهیم بود. ضمن اینکه این افراد جزوی از ملت ایران هستند. ما ملت واحدی هستیم و یک ایرانی، ایرانی است، چه در ایران زندگی کند و چه در آمریکا، ما همه پاره تن هم هستیم.

او خاطرنشان کرد: اینکه برخی از ایرانیانی که به خارج از کشور رفتند این تفکر و تصور را برای آن‌ها ایجاد شده باشد که راهی برای بازگشت ندارند باید از بین ببریم و با تصویب طرح عفو عمومی این اتفاق می‌افتد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، تأکید کرد: تصویب طرح عفو عمومی موجب همبستگی اجتماعی و وحدت ملی می‌شود آن‌هم در شرایطی که دنیا به سمت ما تهاجم می‌کند و به ما چنگ می‌زند. در این شرایط ما باید حتماً متحدتر شویم و وحدت کلمه‌ای را که امام (ره) بر آن تأکید داشتند به منصه ظهور برسانیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها