کد خبر: 244616
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۱۰:۵۱:۰۰
| |

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین از اقداماتی که در یک‌سال گذشته برای زلزله‌زدگان کرمانشاه انجام شده است؛

زلزله‌زدگان غرب کشور چه وضعیتی دارند؟

شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه سال گذشته بود که زلزله‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر در نزدیکی ازگله استان کرمانشاه رخ داد. در این زمین‌لرزه 620 نفر کشته، بیش از 9 هزار نفر مصدوم شدند و حدود 100 هزار واحد مسکونی تخریب یا دچار خسارت جدی شد.

حجم ویدیو: 6.86M | مدت زمان ویدیو: 00:02:01 دانلود ویدیو
کد خبر: 244616
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۱۰:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه سال گذشته بود که زلزله‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر در نزدیکی ازگله استان کرمانشاه رخ داد. در این زمین‌لرزه 620 نفر کشته، بیش از 9 هزار نفر مصدوم شدند و حدود 100 هزار واحد مسکونی تخریب یا دچار خسارت جدی شد.

بعد از آن بود که علاوه بر دولت و نهادهای عمومی، شخصیت‌های برجسته ورزشی، سیاسی و هنری دست به کار شدند و به جمع‌آوری پول برای بازسازی شهرها و روستاهای تخریب شده پرداختند. علی دایی، صادق زیباکلام و نرگس کلباسی از معروف‌ترین‌ آنها بودند که اقدامات آن‌ها خبرساز هم شد. چندی پیش بود که خبری در رسانه‌ها مبنی بر مسدود شدن حساب‌های بانکی زیباکلام و دایی منتشر شد. به گفته مشاور علی دایی، کارهای ساخت‌وساز را دو ماه عقب انداخت و همین باعث گلایه‌های مردم زلزله‌زده شد. البته بعد از انجام اقدامات قانونی حساب این دو نفر دوباره باز شد و روند ساخت و سازها به جریان افتاد.

یکشنبه‌شب هیأت دولت در سالگرد زلزله کرمانشاه به اقداماتی که در این زمینه انجام داده پرداخت و اعلام کرد در مجموع در یک سال اخیر بیش از 8600 میلیارد تومان تسهیلات، 1500 میلیارد تومان کمک بلاعوض، 695 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و 16 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای اختصاص یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها