کد خبر: 244620
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۷:۵۸:۰۰
| |

ترزا می:

پذیرای روابطی متفاوت با روسیه هستیم

ترزا می، نخست وزیر انگلیس در سخنرانی امروز (دوشنبه) خود تصریح کرد: اگر روسیه مسیر جدیدی در پیش بگیرد و حملاتی که معاهدات و امنیت بین‌المللی را تضعیف می‌کنند متوقف کند، لندن پذیرای روابطی متفاوت با این کشور خواهد بود.

پذیرای روابطی متفاوت با روسیه هستیم
کد خبر: 244620
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۷:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ترزا می، نخست وزیر انگلیس یک سال پیش در سخنرانی در نشست سالانه Lord Mayor of London مسکو را به تجاوزگری نظامی و مداخله در انتخابات کشورهای غربی متهم کرد که این جزو شدیدترین انتقادهایی بود که او از روسیه به عمل آورده بود.

امسال وی در سخنرانی خود این مطلب را مطرح کرده که برخوردها علیه روسیه در ارتباطات با مسموم کردن سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه در سالزبری انگلیس باعث شده او هر چه بیشتر به تاثیر "پاسخ‌های دسته جمعی" به چنین تهدیداتی اعتقاد پیدا کند.

بر اساس بخشهایی از متن این سخنرانی ترزا می گفته است: ما همچنان تمایلمان را به منظور اقدام به عنوان جامعه‌ای از کشورها در راستای ایستادگی در حمایت از قوانین در سراسر جهان نشان خواهیم داد.

ترزا می همچنین در این سخنرانی با توصیف تهدیدات در حال تحول در جهان مطرح کرده که "حوادث سال گذشته از جمله حادثه سالزبری نشان داده که با وجود این که چالشی واقعی وجود دارد اما اراده‌ای دسته جمعی در میان شرکای هم فکر برای دفاع از ارزشها و دموکراسی‌ها و مردمان ما نیز وجود دارد."

او تصریح کرده است: همانطور که من یک سال پیش گفتم، ما خواهان این شکل از روابط با روسیه نیستیم. ما پذیرای یک روابط متفاوت هستیم که در آن روسیه دست از این حملاتی که معاهدات بین‌المللی و امنیت بین‌المللی را تضعیف می‌کند، بردارد.

وی افزوده است: و ما امیدواریم که دولت روسیه این مسیر را انتخاب کند. اگر روسیه این کار را کند ما هم پاسخی مطابق با آن خواهیم داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها