وزیر اقتصاد خبر داد؛

آمادگی برزیل برای توسعه روابط اقتصادی با ایران

دژپسند با اشاره به آمادگی برزیل برای گسترش روابط اقتصادی با ایران گفت: قرار شد دو بانک تخصصی در دو کشور با یکدیگر فعالیت کنند.

آمادگی برزیل برای توسعه روابط اقتصادی با ایران
کد خبر: 244627
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست مشترک با فرناندو کالور دیفلو، رئیس جمهور اسبق برزیل و کمیسیون روابط خارجی و دفاع ملی این کشور اظهار کرد: حضور گسترده مردم حکومت را تقویت می کند و زمینه مشارکت را افزایش خواهد داد.

وی افزود: انتخابات از بهترین حضور مردم در تغییر سرنوشت است و پارلمان نماد خوبی برای تعامل دو کشور است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: دو کشور روابط تاریخی خوبی دارند که امیدواریم از این فرصت برای تحقق روابط استفاده شود.

دژپسند با اشاره به خط اعتباری برزیل به ایران گفت: در حال حاضر خط اعتباری یک میلیارد و 200 میلیون یورویی با برنامه ریزی‌های لازم تایید و مورد استقبال قرار گرفت.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحریم سوئیفت و مشکلات ارتباط با بانک ها گفت: برزیل خود بانکی را برای تبادلات تجاری و اعطای خط اعتباری تخصیص داده است و قرار شد دو بانک تخصصی در این باره فعالیت کنند.

وی گفت: برزیل از برقراری پیمان های دو جانبه پولی با ایران استقبال کرده و قرار است مراحل نهایی انجام این کار توسط کمیسیون روابط خارجه انجام شود.

دژپسند در پایان تصریح کرد: هر دو کشور برای برقراری تبادلات و بیشتر شدن ارتباطات مالی انگیزه های قوی دارند.

در ادامه رئیس جمهور اسبق برزیل به خط اعتباری برزیل به ایران اشاره کرده و گفت: این خط اعتباری توسط کمیسیون روابط خارجه دو کشور تایید و از طریق مقامات به امضا رسیده است.

وی افزود: در نظر داریم تا بانک توسعه تجارت برزیل را برای انتقال پول به ایران انتخاب کنیم.

فرناندو کالور دیفلو گفت: در جلسه کمیسیون روابط خارجه دو کشور که در ماه مارس برگزار خواهد شد به دو موضوع پیمان دو جانبه پولی و همچنین اولویت های اعطای اعتبار به ایران خواهیم پرداخت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها