سیدحسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

اختلافات به تریبون‌ها کشیده نشود/ رضایتمندی مردم را حفظ کنیم

سیدحسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «نباید در شرایط فعلی اختلافات به تریبون‌ها کشیده شود»، گفت: باید در شرایط تحریمی اخیر ضمن حفظ رضایتمندی مردم اختلافات را در تریبون‌ها مطرح نکرد که قطعا به نفع منافع ملی و نظام نیست.

اختلافات به تریبون‌ها کشیده نشود/ رضایتمندی مردم را حفظ کنیم
کد خبر: 244656
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۰۷:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تبیین راهکارهای مقابله با شرایط تحریمی پرداخت و بیان کرد: در سطح اول باید دستگاه دیپلماسی به طور مضاعف فعال شود یعنی تمام سفرا بسیج شده و با کشورهای مختلف مذاکره صورت گیرد تا ضمن برقراری مراودات اقتصادی، اقدام آمریکا در تحریم ایران محکوم شود و کشورهای دیگر نیز به تعهداتشان در برجام عمل کنند.

وی استفاده از ظرفیت نهادهای بین‌المللی را مهم خواند و توضیح داد: باید دستگاه دیپلماسی از امکان مجامع بین‌المللی استفاده کند ضمن پیگیری شکایت از آمریکا به دادگاه لاهه این موضوع را از طریق شورای امنیت نیز دنبال کنند این ها بدان معناست که باید از تمامی ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده شود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس سطح دوم مقابله با شرایط تحریمی را مربوط به عرصه داخلی دانست و گفت: باید در عرصه داخل انسجام،‌ وحدت، هماهنگی و یکپارچگی بین ارکان نظام حفظ شود که این به نفع مردم خواهد بود. امروز ملت ایران پای کار هستند و این مسئولان‌ هستند که باید پای کار بیایند. لذا لازم است مجلس، دولت، قوه قضاییه و همه ارکان نظام در هم اندیشی و همفکری به برنامه‌ریزی لازم برای عبور از این شرایط با محوریت داشتن وحدت و انسجام برسند.

نقوی‌حسینی ادامه داد: قطعا وجود شکاف و اختلاف و طرح منازعات و اختلافات در تریبون‌ها به نفع منافع ملی و کشور نیست. در این باره همه دستگاه‌ها مسئول هستند و نباید اختلافات به تریبون‌ها کشیده شود این یعنی دولت، مجلس، قوه قضاییه، احزاب و همه باید شرایط را رعایت کنند. ما در حال جنگ هستیم و قطعا در شرایط جنگی منازعات داخلی باعث تضعیف می‌شود.

وی سطح سوم مقابله با شرایط تحریمی را استفاده از تجارب گذشته دانست و توضیح داد: ما در گذشته تجربه تحریم‌های بدتر از این را داشته ‌ایم پس این تحریم‌ها چیزی نیست و اتفاق خاصی نیفتاده است. قبلا سوئیفت و نفت تحریم بود و حتی شدیدتر هم اعمال می‌شد. پس در چنین شرایطی باید برای رفاه و رضایتمندی مردم تلاش کرد تا به آن‌ها سخت نگذرد. قطعا ظرفیت و امکان لازم را هم داریم که اگر کسی بگوید نمی‌توانیم این به معنای ناتوانمندی آن فرد است.

نقوی‌حسینی در پایان با تاکید بر لزوم رضایتمندی مردم گفت: دشمنان ما به دنبال مخدوش کردن رضایتمندی مردم هستند چون هدف آن ها به هم زدن فضای روانی کشور و ایجاد نارضایتی و بعد از آن مدیریتش است تا به قول خودشان انقلاب مخملی ایجاد کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها