کد خبر: 244676
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۰۸:۳۲:۰۰
| |

نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان:

به دلیل ناکامی آمریکا در روند صلح افغانستان وارد عمل شدیم

نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان اعلام کرد که روسیه به دلیل ناکامی آمریکا در افغانستان ابتکار عمل در روند صلح این کشور را به دست گرفته است.

به دلیل ناکامی آمریکا در روند صلح افغانستان وارد عمل شدیم
کد خبر: 244676
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۰۸:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| اخیرا نشست صلح مسکو در روسیه برگزار شد که علاوه بر مقامات کشورهای منطقه، نمایندگان طالبان و اعضای شورای عالی صلح افغانستان نیز در آن حضور داشتند.

این نشست که در غیاب دولت افغانستان برگزار شد انتقاد وزارت خارجه و شماری از نمایندگان افغان را در پی داشت.

«ضمیرکابلوف» نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان اظهار داشت: به دلیل ناکامی آمریکا در افغانستان روسیه مجبور شده است تا برای برقراری صلح در این کشور اقدام کند.

وی تصریح کرد که روسیه به دنبال صلح در افغانستان زیرا ادامه جنگ در این کشور منافع روسیه و متحدانش در آسیای مرکزی را با خطر روبرو کرده است.

مسئول بخش آسیای وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که آمریکا و متحدانش در مبارزه با طالبان شکست خورده‌اند.

وی افزود: حضور نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نتوانست بحران در این کشور را حل کند بلکه باعث تشدید بحران در این کشور شده است.

ظاهرا نشست صلح مسکو که با حضور طالبان برگزار شد نگرانی آمریکا را برانگیخته است زیرا افزایش ارتباط این گروه با سایر کشورها می‌تواند ابتکار عمل را از افغانستان بگیرد.

این در حالی است که تنها با گذشت کمتر از یک هفته از نشست صلح مسکو وزارت خارجه روسیه از برگزاری دور دوم نشست صلح مسکو با حضور اعضای دفتر سیاسی طالبان خبر داده است.

تا کنون دستاورد نشست صلح مسکو مشخص نشده است زیرا طالبان در این نشست از گفت‌وگو با اعضای شورای عالی صلح افغانستان خودداری کردند.

نمایندگان طالبان در نشست صلح مسکو تنها مواضع این گروه را که بارها در بیانیه‌های مختلفی اعلام شد را دوباره تکرار کردند بنابر این کارشناسان این نشست را فاقد دستاورد می‌دانند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها