کد خبر: 244684
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۰۸:۳۸:۰۰
| |

با اجرای سامانه حساب یکپارچه مدارس؛

دریافت وجه نقد از والدین ممنوع است!

مشاور وزیر آموزش و پرورش با توجه به اینکه 86 عنوان فعالیت فوق برنامه با کدشناسه مشخص در سامانه حساب یکپارچه مدارس احصاء شده است، گفت: اگر مدیر مدرسه‌ای هزینه‌ای برای مواردی به جز کدهای درج شده در سامانه اخذ کند مرتکب تخلف شده است

دریافت وجه نقد از والدین ممنوع است!
کد خبر: 244684
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۰۸:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور مجاوری مشاور وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به سامانه حساب یکپارچه مدارس که استقرار آن در مدارس از ماه جاری آغاز شده است اظهار کرد: ازحدود 100تا 150 مدرسه بازدید میدانی صورت گرفته و عناوین کلیه فعالیت هایی که بابت آنها هزینه‌ای اخذ می‌شود، احصاء شده است.

وی افزود: این فعالیت‌ها را به صورت کدگذاری شده داخل سامانه وارد کردیم و دیگر چیزی تحت عنوان سایر هزینه ها در مدارس نخواهیم داشت و مدیر مدرسه ملزم است نوع فعالیت و نوع درآمد را کاملا مشخص کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر مدیر مدرسه‌ای هزینه‌ای برای مواردی به جز کدهای درج شده در سامانه اخذ کند مرتکب تخلف شده است گفت: 86عنوان مشخص شده و تقریبا همه محل های هزینه کرد بودجه پوشش داده می‌شود.

وی درباره نقش ستاد مرکزی آموزش و پرورش در درآمدها و هزینه های مدرسه در حساب یکپارچه اظهار کرد: نظارت کامل داریم و کاملا برایمان مشخص است هر مدرسه تحت چه عنوانی پول گرفته و آن را کجا خرج کرده است. علاوه بر این سامانه حسابداری مدرسه نیز در حال آماده سازی است.

مجاوری درباره هزینه کرد کمک های مالی دریافت شده از والدین نیز گفت: مصرف منابع جمع آوری شده از سوی شورای مالی مدرسه است و دستورالعمل مالی مدارس هم قید شده است.

وی افزود امیدواریم به‌زودی با استقرار کامل حساب یکپارچه، پول دادن نقدی در مدارس جمع شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها