کد خبر: 244724
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۱۰:۰۷:۰۰
| |

برانکو:

قرار نیست تسلیم شرایط شویم

سرمربی پرسپولیس می‌گوید:«قرار نیست ما تسلیم شرایط شویم.»

قرار نیست تسلیم شرایط شویم
کد خبر: 244724
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۱۰:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس معتقد است شرایطی برای این تیم به وجود آمده که می تواند الهام بخش باقی فصل باشد. او بامداد روز گذشته تهران را ترک کرد تا از طریق استانبول ترکیه وارد کشور کرواسی شود و چند روزی در کنار خانواده استراحت کند. در این مدت اما او باید با چالش بزرگ تری در مورد آینده پرسپولیس دست و پنجه نرم کند؛ چالشی به نام کمبود بازیکن ولی برانکو به موضوع ادامه فصل با تیمی که تعدادی از بازیکنان خودش را در اختیار ندارد و تعداد مصدومانش هر هفته بیشتر می شود، با خوش بینی نگاه می کند. پیش از شروع سفر پروفسور پرسپولیسی‌ها، با او برای دقایقی در خصوص آینده سرخپوشان صحبت کردیم و مثل همیشه با خوشرویی پاسخگوی ما بود:

*همه دوست داشتند پرسپولیس قهرمان شود اما چه اتفاقی افتاد؟

بله من هم دوست داشتم تیمم قهرمان آسیا شود و برای این کار ما برنامه ها و پلن های مختلفی را چیدیم اما متاسفانه در گام آخر به خواسته مان رسیدیم. به نظر می‌رسد با توجه به نایب قهرمانی و از دست دادن قهرمانی، هواداران از وضعیت پیش آمده ناراضی نیستند. گرچه به این موضوع فکر می کنند که چرا پرسپولیس قهرمان نشد اما آنچه که من متوجه شدم این بود که هواداران وضعیت ما را متوجه شدند و با نایب قهرمانی نیز خوشحال به خانه برگشتند.

*آیا راهی برای قهرمانی پرسپولیس وجود داشت؟

ما با یک تیم قدرتمند بازی کردیم. این حرف‌های من نیست، آمارمی گوید که کاشیما یکی از تیم‌های بسیار قوی در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا بود. اگر قدرتمند نبودند مطمئن باشید تا فینال پیش نمی‌آمدند. در لیگ چین پول های زیادی خرج می شود تا بتوانند به قهرمانی در آسیا برسند. باشگاههای کشور چین با اسپانسر های قدرتمند وارد بازار خرید بازیکن از اروپا شدند اما نتوانستند کاشیما را شکست دهند و بعد از آن کاشیما که از تمام مراحل گروهی و حذفی به نیمه نهایی رسیده بود توانست سوان سامسونگ کره جنوبی را شکست دهد. متاسفانه ما شرایط مساعدی نداشتیم. نمی خواهم بهانه ای بیاورم ولی توانایی ما بیش از اینها بود.

*می توانید در این مورد بیشتر توضیح دهید؟

پرسپولیس فقط دیدار رفت را باخت آن هم در حالی که در نیمه اول توانستیم این حریف را تحت تاثیر خودمان قرار دهیم. در نیمه دوم به علت طولانی بودن سفر و اختلاف زمانی دو گل دریافت کردیم. در چنین دیدارهای مهمی فقط شما باید از یک فرصت تان برای گلزنی استفاده کنید که متاسفانه ما نتوانستیم در ژاپن چنین کاری را انجام بدهیم. در بازی برگشت امید عالیشاه را به علت مصدومیت در اختیار نداشتیم و سیامک نعمتی هم به خاطر محرومیت نتوانست ما را همراهی کند. با این حال از حریف نترسیدیم و تا آخرین لحظات بازی جنگیدیم که شاید بتوانیم به قهرمانی برسیم. اگر امکانات برابری داشتیم می‌توانستیم قهرمان شویم اما به هر حال اتفاقاتی افتاد که دیدید.

*صعود با 12 یا 13 بازیکن به فینال لیگ قهرمانان آسیا توقعات را حسابی بالا برد. آیا می توانید برای سال های بعد باز هم همراه با پرسپولیس به فینال آسیا بروید و قهرمان شوید؟

من آن مربی نیستم که حرف بزنم یا در مصاحبه هایم به مردم قول بدهم. هواداران دیده اند که من اهل کار و کار و کار هستم. هرگز دوست ندارم با مصاحبه کردن یا قول دادن کارها را پیش ببرم چون می‌دانم این راه درستی نیست. تلاشم را می‌کنم تا همه قهرمانی ها در همه جام ها را به دست بیاوریم. این چیزی است که من به خاطرش به ایران آمده‌ام و سرمربی پرسپولیس شدم.

*شرایط پیش رو را چطور می‌بینید؟ این همه مصدوم و محروم آن هم در حالی که پنجره نقل و انتقالات بسته است و تا نیم فصل بازی های مهمی هم در پیش دارید.

ما قرار نیست تسلیم شرایط شویم. اگر این طور بود مطمئن باشید خیلی زودتر از اینها از مدعی بودن در تورنمنت ها کنار می‌کشیدیم. ما در جایی کار می‌کنیم که هواداران می‌خواهند هر روز پیشرفت داشته باشیم و قهرمانی به دست بیاوریم. طرفداران ما عاشق پیروزی هستند و فلسفه ما هم حمله کردن و گل زدن و رفتن به سمت بردهای بیشتر است. دلم می خواهد هر تورنمنتی را با قهرمانی به اتمام برسانم و مطمئنم این توانایی برای بازیکنان هم وجود دارد که بتوانند کارهای بزرگتری انجام دهند. ما با دست خالی به فینال آسیا رسیدیم. نمی‌خواهم بهانه بگیرم چون می‌دانم با کار کردن بیشتر به خواسته‌ها و اهداف بیشتری هم می رسیم. البته وضعیت خاصی داریم اما اگر تلاش مان را بیشتر کنیم حتما از این شرایط هم عبور خواهیم کرد.

*در مصاحبه‌ای گفته اید بازیکنان از این به بعد با روحیه و انگیزه بیشتری وارد رقابت‌ها می شوند. دلیل تان برای گفتن این حرف چه بود؟

من هر روز بازیکنانم را در تمرینات و رختکن می‌بینم. آنها الهام بخش شرایط خوب پرسپولیس هستند. آنها هستند که همیشه تفاوت ها را رقم می‌زنند. بازیکنان پرسپولیس خستگی‌ناپذیر و تسلیم نشدنی هستند. نمی توانید به آنها بگویید متوقف شوید. این روحیه ای است که پرسپولیس امروز را ساخته است. می‌خواهیم بالاتر برویم و جام های بیشتری کسب کنیم. ما به شناخت کامل از یکدیگر رسیده ایم و نمی خواهیم همین جا، همه چیز را تمام شده بدانیم. ما باید به سمت پیشرفت های بیشتر برویم. من چنین تفکری دارم و مطمئنم در تیم من، همه بازیکنانم اینطور فکر می کنند.

*چه نظری در مورد هواداران پرسپولیس دارید؟ آیا واقعاً آنها توانسته اند بار تیم را در بخش حمایت و تشویق به دوش بکشند؟

از آنها بی نهایت ممنونم و بار دیگر تأکید می‌کنم هواداران پرسپولیس در دنیا بی‌نظیر هستند. هر موقع که ما نیاز به حمایت شان داشتیم، بیش از پیش کنار خودمان لمس شان کردیم. طرفداران ما مثل تمام بازیکنان و اعضای تیم کنار پرسپولیس بودند و ما را رو به جلو پیش بردند. مطمئن هستم در آینده نیز می توانیم روی کمک و حمایت شان حساب کنیم. هر اتفاقی هم بیفتد پیوند و علاقه آنها به پرسپولیس از بین نمی رود. به خاطر آنها می جنگیم و لحظه به لحظه می‌خواهیم شرایط بهتری داشته باشیم. آنها هم به خاطر علاقه به پرسپولیس و علاقه ای که به بازیکنان دارند ما را تشویق می کنند. همه دنیا دیدند که هواداران پرسپولیس با چه شور و هیجانی در فینال حاضر شدند و تیم را مورد حمایت خودشان قرار دادند. من از طرف خودم و بازیکنانم از آنها تشکر می‌کنم.

*حرفی برای پایان مصاحبه باقی مانده؟

دوست دارم بار دیگر از بازیکنان تقدیر کنم. آنها بهترین های آسیا بودند. آنها بودند که وظیفه سنگین و مسئولیت بزرگی که بر دوش داشتند را به اجرا کردند. برای شاد کردن هواداران حتی چند برابر بیش از توان شان در زمین جنگیدند. باید هر لحظه از آنها تقدیر شود.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها