نظر وزیر فرهنگ در مورد ورود پول‌های کثیف به سینما در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتمادآنلاین:

شفافیت می‌تواند دهه آینده سینمای ایران را به دهه‌ای پاک‌تر و کارآمدتر تبدیل کند

وزیر فرهنگ درباره ورود پول‌های کثیف به سینما و موضع وزارت فرهنگ در این باره گفت: ‌بهتر است به جای آنکه بخواهیم به صورت موردی نگاه قضایی به این مسائل داشته باشیم، خانه سینما و اهالی سینما با آهنگ شفافیت در فضای سینما فعالیت کنند. باید مجموعه افراد با این نگاه حرکت کنند که شفافیت می‌تواند دهه آینده سینمای ایران را به دهه‌ای پاک‌تر، کارآمدتر و اقتصادی‌تر تبدیل کند.

حجم ویدیو: 8.38M | مدت زمان ویدیو: 00:03:51 دانلود ویدیو
کد خبر: 244737
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۱۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- ورود پول‌های کثیف به سینما از آن دست مسائلی است که نگرانی بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر است به طوری که عده‌ای به طور جدی خواستار شفاف‌سازی در گردش مالی حوزه سینما هستند تا عرصه هنر از فساد اقتصادی پاک بماند.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره ورود پول‌های کثیف به سینما و موضع وزارت فرهنگ در این باره گفت: شرایط اقتصادی سینما در سال جاری رشد پیدا کرده اما هنوز این رقم گردش مالی در سینما به نسبت حوزه‌های دیگر، رقم قابل توجهی نیست.

او از رسانه‌ها و کارشناسان خواست در مورد مراودات مالی حوزه سینما بزرگنمایی نکنند چرا که مطرح کردن مافیا و پولشویی در عرصه سینما، به دور از واقعیت است.

وزیر فرهنگ با این حال تاکید کرد: شفافیت در عرصه سینما مهم‌ترین اتفاقی است که به کمک سینما خواهد آمد؛ نگاهی که در سال‌های اخیر با حمایت دولت و جامعه مدنی شکل گرفته و قطعا حرکت ما در یک فضای شیشه‌ای به نفع اعتماد اجتماعی است.

صالحی با بیان اینکه شفاف‌سازی قطعا به حوزه سینما کمک می‌کند، اظهار داشت: اینکه در سینما بدانیم برای یک فیلم چقدر سرمایه‌گذاری شده است، منابع سرمایه‌گذاری دقیقا چه کسانی بوده‌اند و سهم هر یک از عوامل تولید چقدر بوده است، به کمک فرهنگ و هنر سینما می آید.

به گزارش اعتمادآنلاین وزیر فرهنگ همچنین تاکید کرد:‌ بهتر است به جای آنکه بخواهیم به صورت موردی نگاه قضایی به این مسائل داشته باشیم، خانه سینما و اهالی سینما با آهنگ شفافیت در فضای سینما فعالیت کنند.

صالحی در پایان اضافه کرد: ‌باید مجموعه افراد با این نگاه حرکت کنند که شفافیت می‌تواند دهه آینده سینمای ایران را به دهه‌ای پاک‌تر، کارآمدتر و اقتصادی‌تر تبدیل کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها