کد خبر: 244778
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۱۱:۴۹:۰۰
| |

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان:

بحران در کمین شرکت‌های نرم‌افزاری

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان گفت: متاسفانه در شرایط بد اقتصادی همچنین نوسانات نرخ ارزی، مشکلات مربوط به واردات کالا و لوکس فرض شدن محصولات حوزه IT ، این حوزه سریع شکننده شده و شرکت های سخت افزاری دچار مشکل خواهند شد.

بحران در کمین شرکت‌های نرم‌افزاری
کد خبر: 244778
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۱۱:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد اطرج رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان در آیین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی اتوکام، کامپیوتر و اتوماسیون اداری، مخابرات، استارتاپ و ششمین جشنواره فروش تجهیزات دیجیتال، با بیان شعار این دوره از نمایشگاه " توسعه اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی"، اظهار کرد: برپایی بیش از دو دهه نمایشگاه اتوکام نشان از موفقیت آن در کشور است.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه شاهد حضور استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا هستیم و نمایشگاه می تواند نقش موثری در توسعه این بخش ایفا کند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان اتحاد رقبا در شرایط دشوار را تنها راه مقابله و پیشرفت دانست و افزود: در جنگ اقتصادی برخی از اقشار و فعالان اقتصادی شکننده‌تر می شوند.

وی با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارای ثابت نیست، تصریح کرد: متاسفانه در شرایط بد اقتصادی همچنین نوسانات نرخ ارزی، مشکلات مربوط به واردات کالا و لوکس فرض شدن محصولات حوزه IT این حوزه سریع شکننده شده و شرکت های سخت افزاری دچار مشکل خواهند شد.

اطرج با تاکید بر لزوم کمک های دولت در این جنگ اقتصادی، گفت: متاسفانه، به دلیل اینکه 80 درصد بازار متعلق به اقتصاد دولتی است، شرکت های نرم افزاری ما دچار بحران شده اند و عمده مخاطبان این نمایشگاه، سازمان های دولتی هستند، از طرفی بسیاری از سرمایه های فکری ما به غارت رفته اند.

رونق اقتصادی کشور از مسیر ICT

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز در این مراسم، نمایشگاه اتوکام را یکی از پرمخاطب ترین نمایشگاه های کشور دانست و تاکید کرد: استقبال بی نظیر از اتوکام، این نمایشگاه را به یکی از معتبرترین نمایشگاه ها مبدل کرده است.

علی یارمحمدیان با اشاره به بلوغ این نمایشگاه برای سرمایه گذاری در حوزه ICT، گفت: رونق اقتصادی کشور از مسیر ICT، هزینه کمتر و ارزش افزوده بالاتری نسبت به دیگر صنایع از مزایای سرمایه گذاری در این حوزه است، چرا که زیرا مواد خام آن، فکر و تکنولوژی است.

وی اثرات سرریز این بخش بر دیگر بخش های اقتصاد را تحقق رشد و توسعه، اشتغال و کارآفرینی دانست و افزود: حوزه ICT می تواند منجر به افزایش کارایی و کاهش هزینه های تولید شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها