کد خبر: 244840
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۰۹:۴۷:۰۰
| |

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

احزاب فشاری بر انتخاب شهردار تهران نداشتند/ هر حزبی متناسب با پایگاه اجتماعی خودش تاثیرگذار بود

عضو شورای شهر تهران در مورد نحوه انتخاب شهردار جدید گفت: اینکه بگوییم احزاب فشار و تاثیری داشتند درست نیست ولی در کل هر حزب نظری نسبت به این گزینه‌ها داشتند و با توجه به پایگاه اجتماعی خودشان و انتظارات جامعه به نتیجه رسیدند.

احزاب فشاری بر انتخاب شهردار تهران نداشتند/ هر حزبی متناسب با پایگاه اجتماعی خودش تاثیرگذار بود
کد خبر: 244840
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۰۹:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت نظری عضو شورای شهر تهران در آستانه آغاز به کار شهردار جدید تهران با اشاره به نتایج انتخابات شهردار و طرح برخی شایعات مبنی بر تغییر نظر ناگهانی اعضا به نفع پیروز حناچی، گفت: چنین مساله‌ای صحت ندارد و انتخابات از همان زمانی که دو نامزد نهایی معرفی شدند یک سیر و روند تقریبا یکنواختی را داشته است و آرا تا مرحله پایانی نسبتا برابر بود و شاید در این میان 2 یا 3 تن از اعضا برای رای دادن مردد بودند و اگر تغییری نیز حاصل شده است مربوط به تردید همین افراد می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در نهایت نیز این اعضا تصمیم خودشان را گرفتند و تصور می‌کنم که دو نفر از ایشان به آقای حناچی و یک نفر نیز به آقای آخوندی رای دادند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فشاری از خارج شورا بر اعضا برای حمایت یا عدم حمایت از نامزدی وارد شده است، به اعتمادآنلاین توضیح داد: هیچ فشار و یا لابی در کار نبوده است و اعضا خودشان در تعامل و مشورت و گفت‌وگو با یکدیگر و بر اساس بررسی توانمندی و برنامه‌ها نامزدها تصمیم گیری کرده و رای خودشان را نوشتند.

نظری در پاسخ به این پرسش که برخی انتقادات علیه شورا دلالت بر آن دارد که اعضا جناحی و حزبی رفتار کرده و بر اساس همین رقابت‌ها از آقای حناچی حمایت کردند، چنین واکنش نشان داد که « به هرحال هر کدام از افراد و احزاب نامزدها و گزینه‌هایی را معرفی کردند که برخی حتی به اندازه 5 نفر هم رای نداشته و یا برخی در همان سطح 5 رای حذف شدند و برخی رای بیشتری داشته حذف شدند و در نهایت احزاب مختلف در گزینه نهایی نامزد مستقیم و حزبی نداشتند. اینکه بگوییم احزاب فشار و تاثیری داشتند درست نیست ولی در کل هر حزب نظری نسبت به این گزینه‌ها داشتند و با توجه به پایگاه اجتماعی خودشان و انتظارات جامعه به نتیجه رسیدند.»

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همچنین با اشاره به شایعات اخیر مبنی بر ردصلاحیت نامزدهای شهرداری تهران و احتمال عدم تایید صلاحیت پیروز حناچی از سوی وزارت کشور به زعم برخی رسانه‌های اصولگرا، تصریح کرد: ما نمی‌دانیم این گزینه‌ها رد یا تایید می‌شوند ما اعتقاد داریم که شورا باید تصمیم بگیرد و نباید تصمیم خودش را منوط به اتفاقات خارج از شورا کند و بهتر آنکه دستگاه های متولی به نظر شورا توجه ویژه داشته باشند.

نظری در پایان و در پاسخ به این پرسش که به کدام نامزد رای داده است، گفت: من به آقای حناچی رای دادم و این موضوع را همان زمان به خبرنگاران اعلام کرده و برگه رای خودم را نیز نشان دادم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها