کد خبر: 244849
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۲۰:۱۷:۰۰
| |

روزنامه صباح ترکیه:

چمدان‌های تیم قتل خاشقجی محتوی سرنگ و قیچی بود

روزنامه دولتی ترکیه امروز (سه‌شنبه) گزارش داد، چمدان‌هایی که تیم قتل جمال خاشقجی وارد استانبول کردند محتوی قیچی‌ها، الکتروشوک‌های قلبی و سرنگ‌هایی بود که احتمالا علیه این روزنامه‌نگار منتقد که درون کنسولگری ریاض کشته شد، به کار رفته است.

چمدان‌های تیم قتل خاشقجی محتوی سرنگ و قیچی بود
کد خبر: 244849
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۲۰:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| تصاویر اشعه ایکس از این چمدان‌ها در روزنامه صباح ترکیه به چاپ رسیده است. همزمان نیویورک تایمز گزارش داد، یکی از اعضای این تیم در کنسولگری ریاض در تماسی تلفنی با یک مقام مافوقش گفته است که "به رئیست بگو" که این عملیات تمام شده است و این رئیس احتمالا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بوده باشد.

رسانه‌های ترکیه جزئیات وحشتناکی از قتل خاشقجی 59 ساله منتشر می‌کنند. به گفته دادستانی ترکیه او به محض ورود به ساختمان کنسولگری در استانبول خفه و مثله شد. عربستان پس از انکار مداوم، سرانجام اذعان کرد خاشقجی در عملیات نیروهای "خودسر" به قتل رسیده است. به گفته رجب طیب اردوغان، یک تیم 15 عضوی از عربستان برای کشتن خاشقجی وارد استانبول شدند.

براساس گزارش روزنامه صباح، چمدان‌های همراه این تیم در دو هواپیمایی که از ریاض به مقصد استانبول پرواز کرد، بارگیری شدند. این چمدان‌ها حاوی 10 تلفن، پنج بیسیم، چند اینترکام، دو سرنگ، دو الکتروشوک، یک دستگاه پارازیت، چند منگنه و چند قیچی بودند.

همچنین روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از صباح گزارش داد، پلیس ترکیه هیچ بخشی از جسد خاشقجی را در زمان خروج این تیم در تصاویر اشعه ایکس مشاهده نکرده است.

رجب سویلو، خبرنگار روزنامه صباح می‌گوید پلیس ترکیه هیچ بخشی از جسد خاشقجی را در تصاویر اشعه ایکس مشاهده نکرده است. او به نقل از یک دیپلمات ترکیه‌ای می‌گوید، چمدان‌های دیپلمات‌ها مورد بازرسی قرار نمی‌گیرد و اینها چمدان‌های شخصی آن افراد بوده است، بنابراین این احتمال وجود دارد که آنها بخش‌هایی از جسد خاشقجی را به خارج از ترکیه انتقال داده باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها