کد خبر: 244858
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۰:۲۵:۰۰
| |

حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

اعضای شورای شهر بر اساس مطالبات شهری به شهردار تهران رای دادند/ تاثیرگذاری احزاب اتفاق مثبتی است

عضو شورای شهر تهران در دفاع از نقش احزاب در تصمیم‌گیری‌های کشور می‌گوید: این مسئله، اتفاق مثبتی است که احزاب قدرتمند شوند و  تاثیرگذار باشند. چراکه این مساله نشان می‌دهد که افراد از یک پشتوانه فکری و کارشناسی قوی برخوردار بوده و دارای اتاق فکر و پایگاه اجتماعی هستند.

اعضای شورای شهر بر اساس مطالبات شهری به شهردار تهران رای دادند/ تاثیرگذاری احزاب اتفاق مثبتی است
کد خبر: 244858
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران درباره تاثیرگذاری رقابت‌های سیاسی و حزبی در انتخابات شهردار تهران، گفت: پیش از هر چیزی باید به یاد داشته باشیم که شورای شهر یک جبهه است که جبهه اصلاح‌طلبان را تشکیل می‌دهد و طبیعی خواهد بود که این مساله نه تنها نقطه ضعف نیست بلکه یک اتفاق مثبتی است که احزاب قدرتمند شوند و تاثیرگذار باشند. چراکه این مساله نشان می‌دهد که افراد از یک پشتوانه فکری و کارشناسی قوی برخوردار بوده و دارای اتاق فکر و پایگاه اجتماعی هستند.

این عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ادامه داد:‌ بنابراین زمانی که می‌گوییم احزاب در انتخابات نقش داشته‌اند یعنی نه آنکه فقط 21 نفر بلکه 21 هزار و چه بسا 21 صدهزار نفر و یا بیشتر از آن در انتخاب شهردار تهران نقش داشته‌اند.

حق‌شناس همچنین در دفاع از نقش احزاب در تصمیم‌گیری‌های کشور، تاکید کرد: حتی اگر احزاب هم دخیل باشند نه تنها اتفاق بدی نیست بلکه قوت است و احزاب با کارشناسی وارد عمل شده تا از هرگونه هزینه و خسارت به شهر جلوگیری شود. فراموش نکنیم که همه اعضای شورای شهر قسم یاد کرده‌اند که منافع جناحی و سیاسی و حزبی و شخصی خود را بر منافع شهر و منافع شهروندان مهم‌تر تلقی نکنند. بنابراین نظر حزب و مشورت در راستای آن است که نظرات افراد پخته‌تر شود و سرانجام خود فرد و عضو شورای شهر است که رای می‌دهد.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اعضای شورای شهر با مسئولیتی که قانون برای آنان تعیین کرده است و مطالبات شهروندان، رای می‌دهند، به اعتمادآنلاین توضیح داد: در مقطعی ما شاهد آن بودیم که آقای نجفی توانست به سبب آن انصراف اتفاق آرای شورا را کسب کند. بعد از ایشان آقای افشانی در عین تفاوت آرا رای بالایی کسب کرد ولی امروز پایین بودن رای نشان دهنده آن است که نامزدها به یکدیگر نزدیک بودند و این را نباید بر توان مدیریتی و قدرت شهردار و همین طور فضای همکاری و تعاملی شورای شهر و شهرداری موثر دانست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها