کد خبر: 244861
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۱۶:۱۳:۰۰
| |

رییس هیات کوهنوردی خراسان رضوی با تایید بخشنامه برای گرفتن اذن پدر و همسر زنان برای حضور در برنامه‌های کوهنوردی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین

زنان باید از بخشنامه هیات کوهنوردی خراسان رضوی خوشحال باشند/ قانون جدیدی وضع نکرده‌ایم/ آستان قدس و امام جمعه مشهد توصیه‌ای در این زمینه به ما نکردند

حسین زحمت‌کش رییس هیات کوهنوردی خراسان رضوی می‌گوید برای صیانت از زنان بخشنامه‌ای صادر کرده که از این به بعد زنان اجازه همسر زنان متاهل و اجازه ولی زنان مجرد و زیر 20 سال برای شرکت در برنامه‌های طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی الزامی است.

زنان باید از بخشنامه هیات کوهنوردی خراسان رضوی خوشحال باشند/ قانون جدیدی وضع نکرده‌ایم/ آستان قدس و امام جمعه مشهد توصیه‌ای در این زمینه به ما نکردند
کد خبر: 244861
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۱۶:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ظهر امروز هیات کوه‌نوردی خراسان‌رضوی در بخشنامه‌ای به باشگاه‌های استان اعلام کرد که اجازه همسر زنان متاهل و اجازه ولی زنان مجرد و زیر 20 سال برای شرکت در برنامه‌های طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی الزامی است.

انتشار این خبر درحالی واکنش کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت که حسین زحمت‌کش رییس هیات کوهنوردی خراسان رضوی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» می‌گوید که این بخشنامه توصیه‌ای جدی به مدیران باشگاه‌ها است و موضوع جدیدی نیست. هیات کوهنوردی خراسان رضوی خودش راسا این بخشنامه را صادر کرده و این بخشنامه کاملا توصیه‌ای به مدیران باشگاه‌ها است و توسط کارگروه حقوقی هیات و با نظر مساعد رییس هیات تنظیم و منتشر شده است.

او ادامه می‌دهد: ما چیز جدیدی در این بخشنامه اعلام نکرده‌ایم که بخواهیم از فدراسیون کوهنوردی اجازه بگیریم و همه کارهای ما هم با اداره ورزش استان و فدراسیون کوهنوردی در تهران هماهنگ است. ما چیز جدیدی نگفتیم و ابلاغ نکرده‌ایم که مستلزم اجازه باشد.

او افزود: در این بخشنامه توصیه‌هایی به مدیران باشگاه‌ها شده که مکررا در جلسات و سمینارهای مختلف که با مسئولان باشگاه‌ها برگزار کردیم این مسائل را مطرح کردیم. در حال حاضر هم مخاطب اصلی این بخشنامه گروه‌های غیرمجازی هستند که به نام کوهنوردی و طبیعت‌گردی توریست جذب می‌کنند بدون اینکه مجوز خاصی داشته باشند و یا جا و مکان مشخص کرده باشند. جامعه هدف این بخشنامه آن‌ها هستند اما ما دستمان به مدیران باشگاه‌های خودمان می‌رسد.

زحمت‌کش می‌گوید: اجازه همسر برای شرکت زنان متاهل در تورهای کوهنوردی ولی قهری برای زنان مجرد و نوجوانان تا سن 20 سال برگرفته از موارد قانونی است که در متن قانون آمده است. ماده 1105 ماده قانونی به آن اشاره دارد.

او با بیان اینکه به واسطه عدم رعایت بعضی موارد در تورهای گردشگری خانواده‌ها را نگران کرده است و موجب تهاجم فرهنگی شده است، می‌گوید: از جانب تولیت آستان قدس و یا دفتر امام جمعه توصیه‌ای برای صدور این بخشنامه نبوده است. این بخشنامه برای صیانت از زنان نوشته شده است، حالا ممکن به بعضی از زنان بر بخورد اما باید زنان خوشحال باشند. به نظرم کسانی دارند با این بخشنامه مخالفت می‌کنند که شاید منافعشان به خطر افتاده است. بعضی‌ها از این موضوع اشتباه برداشت کردند و فکر کردند ما قانونی جدید وضع کرده‌ایم درحالی که ما فقط یادآوری کردیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها