کد خبر: 244876
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

غلامعلی رجایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

هدف از حمله به ظریف تخریب دولت است/ ظریف یکی از گزینه‌های مطرح برای ریاست‌جمهوری آینده است/ عده‌ای با تخریب ظریف در پی عقده‌گشایی هستند/ باید تکلیف پول‌های کثیف روشن شود

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کسی که حسابش پاک است از محاسبه باکی ندارد؛ اگر سرنوشت دلارهایی که وارد می‌شود مشخص باشد و خروج آنها مشخص باشد، ما چه نگرانی‌ای داریم از تصویب لایحه مبارزه با پولشویی؟

هدف از حمله به ظریف تخریب دولت است/ ظریف یکی از گزینه‌های مطرح برای ریاست‌جمهوری آینده است/ عده‌ای با تخریب ظریف در پی عقده‌گشایی هستند/ باید تکلیف پول‌های کثیف روشن شود
کد خبر: 244876
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از انتشار صحبت‌های محمدجواد ظریف مبنی بر اینکه عده‌ای به دلیل آنکه در ایران پولشویی می‌کنند علیه لایحه مربوط به این موضوع تبلیغات می‌کنند، رسانه‌ها و جریانات اصولگرا به وزیر امور خارجه حمله کردند. در این باره غلامعلی رجایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است در این حملات اصولگرایان ظریف بهانه است و اصل این است که دولت را به بهانه گرایش به غرب بزنند.

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت: بحث FATF، بحث آقای ظریف نیست و سیاست کلی دولت است و موضوع این است که در تعامل با جامعه جهانی باید یک‌سری قواعد را رعایت کنیم. مثلاً برژینف که ملحد است و از دنیا می‌رود، امام که مجتهد جامع الشرایط و فقیه عادل است برای تشییع جنازه او گروهی را می‌فرستد. ما نمی‌توانیم بگوییم که او کافر است و رئیس یک ابرقدرت و اشغالگر افغانستان بوده است و نباید در مراسم او شرکت کنیم.

او افزود: ما در بعضی معادلات بین‌المللی ناچاریم و باید قواعدی را رعایت کنیم، خلاصه FATF این است که پولی که به کشور وارد می‌شود و بعد خارج می‌شود مشخص باشد که از کجا آمده و به کجا رفته است.

این استاد تاریخ درباره حملاتی که به محمدجواد ظریف شده است، گفت: در این داستان یک‌سری عقده‌گشایی سیاسی است. من به عنوان یک دانش‌آموخته تاریخ باید بگویم ظریف یکی از خوش‌نام‌ترین دیپلمات‌های تاریخ معاصر است و از دستاوردهای دولت آقای هاشمی است که در دوران احمدی‌نژاد بازنشسته شد و تدریس کتاب او هم ممنوع. اما دولت تدبیر و امید او را از زیر خاکستر در آورد.

او ادامه داد: بنابراین طبیعی است اصولگرایانی که دولت را واگذار کردند و هنوز هم عزادار این موضوع هستند به او حمله کنند. آقای ظریف در صورت اجماع یکی از گزینه‌های مطرح برای رئیس‌جمهور شدن است که ممکن است در ادامه مورد توافق سیاسیون و عامه مردم قرار بگیرد. در این حملات اصولگرایان، ظریف بهانه است و اصل این است که دولت را به بهانه گرایش به غرب بزنند.

رجایی گفت: وقتی ما از طریق فیفا تهدید می‌شویم چرا آقایان سکوت می‌کنند؟ ما خیلی از قوانین بین‌المللی را پذیرفتیم و از دل آنها هم سلطه بر ما درنیامد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: کسی که حسابش پاک است از محاسبه باکی ندارد؛ اگر سرنوشت دلارهایی که وارد می‌شود مشخص باشد و خروج آنها مشخص باشد، ما چه نگرانی‌ای داریم از تصویب لایحه مبارزه با پولشویی؟ اگر هم پول‌های بی حساب و کتاب در کشور وجود دارد دولت موظف است که با آن برخورد کند. ما نباید اجازه بدهیم به صورت یله و رها یک‌سری جریاناتی بر اقتصاد ما تاثیر بگذارند و بحث پول‌های کثیف و پولشویی را مطرح کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها