چالش توییتری ظریف و پمپئو درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا بر مردم ایران

چالش توییتری وزیر امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه ایالات متحده بر سر تحریم‌ها و تاثیر آن‌ها بر مردم، حالا به انتشار اسنادی از سوی ظریف کشیده است؛ اسنادی که نشان می‌دهد با وجود ادعاهای مقامات آمریکا، تحریم‌های ضدایرانی بر دارو و مواد غذایی مورد نیاز مردم تاثیر منفی داشته است.

حجم ویدیو: 9.08M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو
کد خبر: 244879
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۱۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اظهارات وزیر خارجه آمریکا در نیوزویک که گفته بود اگر ایران می‌خواهد مردمش غذا داشته باشند، باید به حرف‌های آمریکا گوش بدهد؛ واکنش‌های زیادی رو داشت.


پومپئو در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی هم گفته بود: رهبران ایران باید برای جلوگیری از سختی‌های تحریم‌ها بر مردم ایران، رفتارشان را عوض کنند


محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارات پمپئو در توییترش نوشت: تحریم‌های نامشروع آمریکا جلوی دسترسی ایرانیان به خدمات مالی برای غذا و دارو را می‌گیرد

بعد از توییت ظریف، وزیر خارجه آمریکا خطاب به ظریف در توییترش نوشت: آمریکا هرگز دارو و غذا را تحریم نکرده است.

حالا ظریف اسناد تاثیر تحریم‌ها بر دارو را در توییترش منتشر کرده است. بر اساس سند دیوان بین‌المللی دادگستری؛ در اثر تحریم‌، شرکت‌های ایرانی برای دسترسی به مواد غذایی، وسایل و تجهیزات پزشکی دچار مشکل شده‌اند.

بر اساس نامه‌های دریافتی از چهار شرکت دارویی خطاب به مشتریان ایرانی، آنها تاکید کرده‌اند: به دلیل شرایط جدید، تعاملات تجاری با ایران را متوقف می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها