علی‌اصغر یوسف‌نژاد‌‌، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس

استانی شدن انتخابات، مجلس را به رأس امور نزدیک می‌‌کند

علی‌اصغر یوسف‌نژاد‌‌، عضو کمیسیون شوراها درباره استانی شدن انتخابات گفت: با استانی شدن انتخابات مجلس به رأس امور بودن نزدیک می‌شود و نخبگان بسیاری به مجلس راه پیدا خواهند کرد.

استانی شدن انتخابات، مجلس را به رأس امور نزدیک می‌‌کند
کد خبر: 244909
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۰۸:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره استانی شدن انتخابات و تاثیر آن بر فضای انتخاباتی کشور بیان کرد: معتقدم اگر ساز و کار و نظام انتخاباتی جدید اجرایی شود و همچنین با در نظر گرفتن مسائل و موارد این کار به نفع جامعه و مردم است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره مزایایی استانی شدن انتخابات و تاثیر آن بر ورود افراد اصلح به قوه مقننه گفت: اگر انتخابات استانی شود، ما شاهد خواهیم بود نخبگان به عنوان نماینده وارد مجلس می‌شوند که علاوه بر تاثیرگذاری بیشتر می‌توانند سطح کیفی خانه ملت را افزایش دهند.

وی با اشاره به نقش احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف در اجرایی شدن استانی شدن انتخابات گفت: هنگامی که انتخابات استانی شود احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و تخصصی می‌توانند وارد کار شوند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با استانی شدن انتخابات، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی سعی می‌کنند خود را به آن جایگاهی که جامعه از آن‌ها انتظار دارد، نزدیک کنند که این امر بسیار بر کیفیت بحث انتخابات تأثیر می‌گذارد.

وی در پاسخ به این سوال که عده‌ای معقتد هستند استانی شدن انتخابات باعث ایجاد رانت در گروه‌ها و جریان‌های سیاسی می‌شود، برای این‌که چنین چیزی اتفاق نیفتد چه ساز و کاری را باید به کار بست، عنوان کرد: جنبه‌های نظارتی مجلس باید در این مورد افزایش پیدا کند از سوی دیگر هم باید خاطرنشان کرد هر طرح می‌تواند معایب و مزایای خود را داشته باشد.

یوسف‌نژاد تاکید کرد: نباید نگران باشیم زیرا نگرانی خاصی در این مورد وجود ندارد اتفاقا با استانی شدن انتخابات مجلس به رأس امور بودن نزدیک می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها