رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران خبرداد:

احتمال معافیت 30 تا 100 درصدی صادرات برای بازگشت ارز

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه جمع‌بندی نهایی از درخواست‌های صادرکنندگان برای معافیت پیمان‌سپاری ارزی انجام شده ، گفت: در بخشنامه جدید احتمال معافیت 30 تا 100 درصدی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات وجود دارد.

احتمال معافیت 30 تا 100 درصدی صادرات برای بازگشت ارز
کد خبر: 244987
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۰:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| عدنان موسی‌پور در رابطه با آخرین تصمیمات در مورد نحوه پیمان‌سپاری ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات، گفت: در آخرین جلسه با حضور عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، رضا رحمانی وزیر صنعت و نمایندگان اتاق بازرگانی ایران پیشنهاداتی از سوی نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اعلام شد و پس از بررسی آن پیشنهادات رئیس کل بانک مرکزی نظر خود را اعلام کرد.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه خواسته اصلی صادرکنندگان لغو پیمان‌سپاری ارزی است، گفت: این خواسته از سوی بانک مرکزی با توجه به شرایط خاص اقتصادی مورد قبول واقع نشد، اما همتی پس از شنیدن نقطه نظرات فعالان بخش خصوصی به جمع‌بندی اظهارات پرداخت و بر آن اساس اعلام کرد که فعلا و برای حل برخی از مشکلات صادرکنندگان پیش‌نویسی برای ارائه به دولت تهیه می‌شود تا با بررسی نهایی این پیش‌نویس مصوب و سپس ابلاغ شود.

موسی‌پور اظهار داشت: آخرین جمع‌بندی در این جلسه برای ارائه به دولت در جلسه این بود که صادرات زیر یک میلیون دلار به طور کامل از تعهد ارزی معاف شود و صادرات بین یک تا 3 میلیون دلار هم 50 درصد از تعهد ارزی معاف شود.

وی بیان داشت: همچنین مقرر شد تا صادرات 3 تا 10 میلیون دلار هم 30 درصد معاف از تعهد ارزی شود و صادرات بالای 10 میلیون دلار یا بصورت کامل ارز حاصل از صادرات را برگرداند و یا اینکه موظف شوند که بین 90 تا 95 درصد ارز حاصل از صادرات را برگردانند.

وی بیان داشت: مطالب عنوان شده آخرین نتیجه از جلسه مذکور بوده که در صورت تصویب توسط مراجع مربوطه، ابلاغ خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها