کد خبر: 245009
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۱:۲۹:۰۰
| |

هشدار مایک پنس به چین

معاون رئیس‌جمهور آمریکا به واشنگتن پست گفت اگر چین به شکلی اساسی رفتارش را تغییر ندهد، با یک جنگ سرد تمام عیار با واشنگتن و شرکایش روبرو خواهد شد.

هشدار مایک پنس به چین
کد خبر: 245009
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۱:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مایک پنس در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست گفت: ترامپ قصد دارد در آرژانتین در را به روی توافق با شی جینپینگ باز بگذارد اما تنها در صورتی که خود پکن نیز بخواهد تغییرات گسترده مورد تقاضای آمریکا را در فعالیت‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی خود اعمال کند. این بهترین شانس چین اگر که نگوییم آخرین شانس، است برای آنکه از سناریوی جنگ سرد با آمریکا اجتناب کند.

او همچنین متعهد شد در صورتی که پکن نخواهد امتیازهای قابل توجه و ملموسی از جمله برای رسیدگی به کسری تجاری بدهد در آن صورت فشارهای اقتصادی، دیپلماتیک و سیاسی در چین بیشتر خواهد شد.

او همچنین به مشکلات دیگر مدنظر آمریکا شامل "دزدی شایع مالکیت معنوی، انتقال تکنولوژی اجباری، محدود کردن دسترسی به بازارهای چین، عدم احترام به قوانین و هنجارهای بین‌المللی، تلاش برای محدود کردن آزادی دریانوردی در آب‌های بین‌المللی و مداخله حزب کمونیست چین در سیاست‌های کشورهای غربی" اشاره کرد.

به گفته مایک پنس، اقتصاد چین برخلاف اقتصاد آمریکا کم دوام‌تر است و به حد کافی برای تحمل یک چنین تشدید بحرانی قدرتمند نیست.

وی افزود: ما حقیقتا اعتقاد داریم که در جایگاه قدرت هستیم. ما اکنون در وضعیت 250 میلیارد دلار تعرفه هستیم و می‌توانیم آن را حتی از دو برابر هم بیشتر کنیم. من فکر نمی‌کنم که این نیازی به وعده و وعید داشته باشد. ما چشم‌ انتظار نتایج و به دنبال تغییر موضع هستیم.

معاون ترامپ در پاسخ به اینکه اگر پکن با این اقدامات موافقت نکند تا از جنگ سرد با واشنگتن اجتناب کند چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: ما به اینجا رسیده‌ایم که بمانیم و بنابراین دیگر هیچ چیز اهمیتی ندارد.

چندی پیش مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد به رغم این حقیقت که آمریکا همچنان از بابت سیاست‌های نظامی چین و وضعیت آزادی مذهبی در این کشور نگران است، واشنگتن به دنبال جنگ سرد جدید با پکن نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها