کد خبر: 245066
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۳:۵۰:۰۰
| |

سینماگری که پس از سکته مغزی خانه‎نشین شد

محمد هاشم سبوکی مدت دو سال است که دوران نقاهت بعد از سکته مغزی را طی می‌کند.

سینماگری که پس از سکته مغزی خانه‎نشین شد
کد خبر: 245066
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد هاشم سبوکی، تهیه‌کننده آثاری همچون «مارال»، «سرب» و «آوار» مدت‌هاست به دلیل بیماری خانه‌نشین شده است. او از بی‌توجهی وزارت ارشاد، بنیاد سینمایی فارابی و خانه سینما به وضعیت خودش گلایه کرد.

سبوکی گفت: حدود دو سال پیش به دلیل وجود یک تومور مغزی، سکته مغزی کردم و مجبور به انجام عمل جراحی شدم. به دنبال این عمل جراحی؛ کمی قدرت تکلم خودم را از دست دادم و دیگر نمی‌توانم راحت صحبت کنم. دو سال است که دوران نقاهت بعد از عمل را سپری می‌کنم و در طی این مدت هیچ فعالیتی در سینما نداشته‌ام.

سبوکی با ابراز گلایه از بی‌توجهی نهادهای مختلف به خودش گفت: در طی این مدت فقط دوستانم به دیدن من آمدند ولی از خانه سینما، بنیاد سینمایی فارابی و وزارت ارشاد هیچکس به دیدنم نیامد. تمامی هزینه‌های درمان را خودم پرداخت کردم و بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی ندارم. به دلیل سنگ‌اندازی‌هایی که در راه ساخت فیلم دیدم حتی مجوز دفتر فیلمسازی خودم به نام شیراز فیلم را در نامه‌ای به وزیر ارشاد دادم و دفتر را تعطیل کردم.

سبوکی با اشاره به اینکه درآمدی ندارد، افزود: فقط یک منزل از خودم دارم و هزینه‌های روزانه خودم را از پس‌انداز اندکی که پیش از این داشتم، تامین می‌کنم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها