مکرون خواستار کاهش وابستگی اروپا به دلار شد

رییس جمهور فرانسه گفت: به دلیل موضوع استقلال اروپا، وابستگی به دلار آمریکا باید در منطقه یورو کمتر شود.

مکرون خواستار کاهش وابستگی اروپا به دلار شد
کد خبر: 245112
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۵:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان آمریکا گفت: اروپا جایگزین مشخصی را برای دلار به دلیل قدرت فرا قلمروی بین الملی آن پیدا نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اتحادیه اروپا به لحاظ ارزی پاسخی برای خروج آمریکا از برجام دارد؟ گفت: تا الان برای رساندن قدرت یورو به اندازه دلار، موفق نبوده ایم. در سال های اخیر کار بزرگی انجام داده ایم؛ اما هنوز کافی نیست. رییس جمهور فرانسه تصریح کرد که شرکت ها و بنگاه های اقتصادی اروپایی به شدت وابسته به دلار آمریکا هستند.

مکرون گفت: این موضوع برای من یک مسئله استقلال محسوب می شود و به خاطر این از موسسات مالی می خواهم که در سطح اروپا و با همه شرکا، ظرفیتی را برای وابستگی کمتر به دلار ایجاد کنند.

وی گفت: جایگرینی برای دلار داشتن به معنی رقیب دلار نیست؛ اما برای ثبات نظم جهانی ضروری است. فکر می کنم برای ثبات نظم جهانی نیازمند یک ارز قوی مثل دلار هستیم. به طور کل جایگزین های ارز قوی لازم است و یورو باید یکی از این جایگزین ها باشد؛ به این معنا که باید ساختارهای مالی و فاینانس بازیگران خود را در سطح منطقه یورو بهتر ارتقاء دهیم.

رییس جمهور فرانسه گفت: اتخاذ ابزارهای جدید برای کمک به ثبات و قدرت منطقه یورو لازم است و گام نخست در این راه، بین المللی کردن یورو به عنوان ارز مرجع است. پیش از این هم وزرای اروپایی خواستار قدرت بخشیدن به جایگاه یورو به دنبال دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران شده بودند.

امانوئل مکرون به این نکته اشاره کرد که اروپا نیازمند ساخت ظرفیت و استقلال خود برای حفاظت از خود است و باید اتحاد بیشتری در میان اروپا ایجاد شود.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها