کد خبر: 245152
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۴ ۱۰:۰۱:۰۰
| |

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین از واکنش‌های گسترده به صحبت‌های وزیر امور خارجه؛

چرا اصولگرایان به ظریف حمله کردند؟

بعد از صحبت‌های محمدجواد ظریف درباره پولشویی گسترده در ایران، حملات گسترده‌ای از سوی اصولگرایان به سوی ظریف روانه شد و کار تا جایی پیش رفت که روزنامه کیهان خواستار محاکمه وزیر امور خارجه شد

حجم ویدیو: 15.70M | مدت زمان ویدیو: 00:03:26 دانلود ویدیو
کد خبر: 245152
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۴ ۱۰:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از صحبت‌های محمدجواد ظریف درباره پولشویی گسترده در ایران، حملات گسترده‌ای از سوی اصولگرایان به سوی ظریف روانه شد و کار تا جایی پیش رفت که روزنامه کیهان خواستار محاکمه وزیر امور خارجه شد.

برخی از نمایندگان مجلس هم صحبت‌های ظریف را مغرضانه، غیر مستدل و بازی در زمین دشمن دانستند. از سوی دیگر بعضی از اصولگرایان همزمان با اینکه اصل صحبت‌های او را تایید می‌کنند اعتقاد دارند ظریف باید هوشمندانه‌تر صحبت کند. احمد توکلی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ضمن تایید اظهارات ظریف می‌گوید: شبکه‌های فساد به صورت سازمان‌یافته با لایحه مبارزه با پولشویی مخالفت می‌کنند اما با این حال صحبت‌های ظریف و تعیین مبلغ کردن، گرا دادن به دشمن بود و ظریف باید حرف‌های خود را تصحیح کند.

از طرف دیگر برخی دیگر از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی هم به دفاع از ظریف پرداختند. محمود صادقی گفت انکار پولشویی در کشور کمکی به حل آن نمی‌کند و غلامعلی رجایی هم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین هدف از حمله به ظریف را زدن دولت دانست.

حالا اظهارات ظریف او را به مجلس کشانده است، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه خبر داده که ظریف در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر خواهد شد تا به سوالات نمایندگان درباره پولشویی پاسخ دهد.

این در حالی است که ایران همواره قربانی گروهک‌های تروریستی خارج از کشور و باندهای قاچاق مواد مخدر بوده و پولشویی از جمله ساز و کارهای گردش مالی این گروه‌هاست و مبارزه با سازوکارهای تامین مالی آن‌ها در کنار تلاش‌های دستگاه‌های نظامی و امنیتی، می‌تواند به ثبات کشور کمک کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها