کد خبر: 245242
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۴ ۱۲:۴۴:۰۰
| |

ساخت بیمارستان 150 تختخوابی در «رزن» کلید خورد

وزیر بهداشت گفت: شهرستان رزن بعد از چند دهه با افزایش جمعیت و بار بیماری‌ها، نیازمند بیمارستان مجهزی است که امیدواریم به سرعت این بیمارستان ساخته شود.

ساخت بیمارستان 150 تختخوابی در «رزن» کلید خورد
کد خبر: 245242
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۴ ۱۲:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن قاضی زاده هاشمی امروز به منظور آغاز عملیات احداث بیمارستان جایگزین 150 تخت خوابی شهرستان رزن در بیمارستان ولیعصر (عج) رزن، به این استان سفر کرده است.

وزیر بهداشت در جریان این سفر خود از «مرکز جامع خدمات سلامت قروه درجزین» شهرستان رزن بازدید کرد. این مرکز بهداشتی و درمانی یکی از 380 پروژه عمرانی است که در قالب تفاهم‌نامه مشترک وزارتخانه های بهداشت و کشور، امسال ساخته و افتتاح شده است. زیر بنای این مرکز یک هزار و 100 مترمربع و هزینه ساخت و تجهیز آن، 24 میلیارد ریال است. در این مرکز خدمات آزمایشگاهی، دندانپزشکی و پزشک و ماما و خدمات دارویی و پرستاری به مردم ارائه می شود.

همچنین با حضور وزیر بهداشت، عملیات احداث بیمارستان جایگزین 150 تختخوابی حضرت ولیعصر(عج) شهرستان رزن در استان همدان آغاز شد.

به گزارش وبدا، بیمارستان جایگزین 150 تختخوابی حضرت ولیعصر(عج) شهرستان رزن در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع در 5 طبقه ساخته می‌شود. این بیمارستان دارای بخش‌های اورژانس، CCU، ICU، مراقبت‌های نوزادان، اتاق‌های عمل، بلوک‌های زایمانی، همودیالیز، رادیولوژی، فیزیوتراپی، رادیولوژی، بخش‌های بستری، آزمایشگاه و درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود.

وزیر بهداشت همچنین از بخش‌های مختلف بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان رزن بازدید کرد و گفت: پیمانکار این بیمارستان انتخاب شده است و امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه به سرعت آغاز شود.امیدواریم که ساخت این پروژه مانند بسیاری از پروژه ها در سطح کشور، زمان‌بر نباشد و هر سال در بودجه عمومی کشور، اعتباری برای آن در نظر گرفته شود تا در کمترین زمان ممکن، تکمیل و افتتاح شود. البته در حال حاضر برای ساخت این بیمارستان جایگزین حدود 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که برای شروع کار خوب است، اما حتما باید در بودجه سال‌های آینده، اعتبارات مورد نیاز، تامین شود.

قاضی زاده هاشمی ضمن تاکید بر لزوم همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در ساخت این پروژه، گفت: شهرستان رزن بعد از چند دهه با افزایش جمعیت و بار بیماری‌ها، نیازمند بیمارستان مجهزی است که امیدواریم به سرعت این بیمارستان ساخته شود.

وزیر بهداشت در خصوص کمبود پزشک متخصص در شهرستان رزن گفت: باید شرایط سال‌های گذشته با وضعیت کنونی مقایسه شود. هر سال به تعداد پزشکان متخصص نه تنها در این شهرستان و استان بلکه در سراسر کشور اضافه می شود. بنابراین اگر بخواهیم مقایسه کنیم باید بگوییم زمانی در این منطقه پزشک ایرانی فعالیت نداشت، اما در حال حاضر فرزندان بومی این مناطق و مختلف کشور پس از طی مدارج عالی به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود نیرو منحصر به حوزه پزشکی نیست، افزود: در حوزه‌هایی مانند مهندسی و خدماتی نیز کمبود نیرو وجود دارد که باید به تدریج این مشکلات کاهش پیدا کند و برطرف شود. برنامه جذب نیرو متناسب با آنچه مجلس شورای اسلامی اعلام کند، انجام می‌شود و اگر اجازه استخدام به ما بدهند حتما برنامه هایی برای جذب نیرو خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی همچنین در حاشیه بازدید از بخش های مختلف بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان رزن گفت: این بیمارستان در شرایطی ساخته شده که جمعیت شهرستان رزن، یک چهارم جمعیت کنونی بوده و بار بیماری‌ها نیز بسیار کمتر بود، اما در حال حاضر با گسترش شهرستان و افزایش جمعیت و قدمت این بیمارستان، لازم است که بیمارستان جدیدی ساخته شود که امروز خوشبختانه عملیات احداث آن آغاز شد و کمبودهای تجهیزاتی مانند سی تی اسکن نیز در این شهرستان وجود دارد که تامین می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها