مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

نظام سیاسی باید شفاف باشد/ برخی دستگاه‌ها جلوی شفافیت را می‌گیرند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام سیاسی باید شفاف باشد تا اعتماد مردم بیشتر شود اما برخی از دستگاه ها جلوی شفافیت را می گیرند چرا که این مسئله مانع اقدامات نامشروع آنان می‌شود.

نظام سیاسی باید شفاف باشد/ برخی دستگاه‌ها جلوی شفافیت را می‌گیرند
کد خبر: 245246
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۴ ۱۳:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی نبوی طی سخنانی در نخستین کنگره سراسری جامعه اسلامی مدیران با بیان اینکه دشمن نمی تواند استقامت ملت ما را ببیند و تحمل آن را ندارد، گفت: اگر جامعه مقاومت داشته باشد همواره برقرار می ماند و مدیران ما نیز باید زمینه را برای حضور نسل جوانان تحصیل کرده در بازار کار فراهم کنند چرا که دیگر زمان ما گذشته و نوبت جوانان است که انقلاب را شکوفاتر کنند.

وی افزود: نظام سیاسی ما باید شفاف باشد تا اعتماد مردم به مسئولان بیشتر شود اما برخی از دستگاه ها متاسفانه جلوی شفافیت را می‌گیرند چرا که این مسئله مانع اقدامات نامشروع آنان می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه همه مشکلات و موانع کشور به این برمی گردد که ما قانون خوب نداریم، تصریح کرد: متاسفانه ما در قانون‌گذاری وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهیم و گویا مسابقه‌ای است که هر روز یک قانون جدید تصویب کنیم.

نبوی ادامه داد: ما قوانین متعارض زیادی داریم که تبدیل به کلاف سردرگمی شده است و این مسئله منشأ فساد در دستگاه‌های مختلف کشور شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات کشور این است که نهادها و شوراهای مختلفی مبادرت به تصویب قوانین می کنند، اظهار کرد: این در حالی است که مرکز قانون گذاری کشور باید مشخص باشد. همچنین اگر نظام مالیاتی ما به درستی اجرا شود، درآمد مالیاتی کشور سه برابر می شود و از سوی دیگر باید از طریق این سیستم مانع از فرار مالیاتی شویم تا در جامعه اعتمادسازی انجام شود.

وی در پایان گفت: اگر دولت الکترونیک ما یکپارچه شود، قطعا شاهد شفافیت و حذف فساد از جامعه خواهیم بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها