کد خبر: 245276
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۵ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

26 آبان؛ آخرین مهلت برای کناره‌گیری مدیران بازنشسته

قانون منع بکارگیری بازنشستگان ششم شهریور ماه 1397 تصویب و در بیست و یکم شهریور 1397 به تأیید شورای نگهبان رسید و در 27 شهریور ماه از سوی رییس جمهور ابلاغ شد. بنابراین 26 آبان ماه آخرین مهلت کناره‌گیری بازنشستگان است.

حجم ویدیو: 22.47M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو
کد خبر: 245276
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۵ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| 6شهریور ماه نمایندگان مجلس قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را اصلاح و دایره بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی را محدود کردند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، این قانون، تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان برای روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور را می‌دهد و استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کردند.

به کارگیری بازنشستگان در نیرو‌های مسلح با مجوز فرمانده کل قوا مجاز است. به کارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیرو‌های شاغل این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفاً در وزارتخانه مذکور مجاز میباشد. جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای 3 سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

دو نماینده مجلس اعلام کردند که با تصویب این قانون حدود 1700 مدیر دولتی از جمله 17 استاندار، 80 معاون استاندار باید سمت خود را ترک کنند

این در حالی است که وزیر کشور اعلام کرد که 14 استاندار کشور مشمول قانون بازنشستگی می‌شوند و 23 آبان‌ماه در هیات دولت 4 استانداران همدان، کرمان، زنجان و سیستان و بلوچستان انتخاب شدند.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان که ششم شهریور ماه 1397 تصویب و در بیست و یکم شهریور 1397 به تأیید شورای نگهبان رسید، در 27 شهریور ماه از سوی رییس جمهور ابلاغ شد.

بنابراین 26 آبان ماه آخرین مهلت کناره گیری بازنشستگان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها