کد خبر: 245335
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۵ ۱۰:۰۳:۰۰
| |

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:

وزارت راه در شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز همت کند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: اقدامات وزارت راه برای اصلاح محدوده‌های حادثه خیز و سخت گذر محورهای مواصلاتی در کشور تشدید شود.

وزارت راه در شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز  همت کند
کد خبر: 245335
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۵ ۱۰:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، صبح جمعه در حاشیه مراسم تشییع پیکر رئیس و معاون سازمان تامین اجتماعی، درباره این حادثه اظهار کرد: دو بزرگوار از خدمتگذاران مردم بودند که دچار حادثه شدند.

وی با بیان این که حرکت آن ها شهادت گونه بود و برای کار مردم و خدمتگذاری به گلستان سفر کرده بودند، افزود: شخصا با این دو مرحوم آشنا نبودم اما سوابق آن ها نشان می دهد برای خدمت بیشتر مردم در گلستان حاضر شدند.

سردار مهری تصریح کرد: روز گذشته بعد از تصادف از محل بازدید داشتم و علت حادثه هم توسط کارشناسان در حال بررسی است.

وی با بیان این که در گلستان تعدادی نقاط حادثه خیز وجود دارد، گفت: بریدگی هایی درجاده های اصلی گلستان ساخته شده که مشکلات هندسی دارد و امیدوارم با پیگیری هایی که پلیس داشته و با برنامه ریزی های آینده این نقاط حادثه خیز بر طرف شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به نتایج بررسی های پلیس درباره حادثه، گفت: علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است و از آن جا که در حوادث جاده، راننده و وسایل نقلیه بررسی می شود، پس از جمع بندی نتیجه قطعی اعلام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تدابیر راهنمایی برای سفر این مسئولان در نظر گرفته نشد، هم توضیح داد: معمولا در سطح استان ها وقتی برنامه تنظیم شده ای برای سفر مسئولان به پلیس اعلام شود برنامه ای داریم لذا باید این مورد بررسی شود که برنامه سفر اعلام شده یا نه.

مهری اضافه کرد: وقتی مسئولان برای هر مراسمی تشریف می آورند برنامه خود را اعلام می کنند تا کنترل ترافیک اعلام شود ولی در جاده شرایط خاصی دارد و برنامه ریزی خاصی انجام می دهند.

وی از وجود بیش از پنج هزار نقطه حادثه خیز در جاده های کشور خبرداد و گفت: از این تعداد حدود دو هزار نقطه درون شهری است.

سرداری مهری اظهار کرد: در سال های گذشته این تعداد هشت هزار بوده که کاهش داشته و نیاز به برنامه مدون داریم تا نقاط حادثه خیز را کم کنیم.

وی بیان کرد: مجلس هم در این رابطه مصوبه داشته ولی در حد توان راهداری اقداماتی صورت گرفته که باید تشدید شود و کافی نیست و در گلستان هم همینگونه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: گلستان یکی از استان هایی است که تقاطع های هم سطح و دوربرگردان های خطرناک دارد.

سردار مهری یادآور شد: در گلستان بیش از 80 نقطه حادثه خیز داشتیم که دوربرگردان های آن باید اصلاح هندسی شوند؛ دوبرگردان ها به این شکل مورد تایید پلیس نیست.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها