کد خبر: 245402
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۵ ۱۴:۳۴:۰۰
| |

ترزا می:

در ماه مارس قطعا اتحادیه اروپا را ترک می‌کنیم

تراز می، نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد: تمامی تدابیر مربوط به توافق بریگزیت به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که اطمینان حاصل شود این اتفاق تا اول ژانویه 2021 یعنی در دوران پایان دوره 21 ماه در نظر گرفته شده برای دوران گذار اتفاق بیافتد.

در ماه مارس قطعا اتحادیه اروپا را ترک می‌کنیم
کد خبر: 245402
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۵ ۱۴:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| تراز می، نخست وزیر انگلیس امروز (جمعه‌) در صحبت‌هایی، گفت‌: بریتانیا اتحادیه اروپا را مطابق با برنامه زمانی در نظر گرفته شده ترک خواهد کرد.

او در مصاحبه با رادیو "ال بی سی"، گفت‌: توافق مربوط به خروج ما از اتحادیه اروپا در 25 نوامبر نهایی خواهد شد و سپس برای تصویب در اختیار پارلمان قرار خواهد گرفت.

نخست وزیر انگلیس در ادامه‌، خاطر نشان کرد، توافق بریگزیتی که دولت او در روزهای اخیر بر سر پیش نویس آن توافق کرده است، "یکپارچگی ارضی" بریتانیا را حفظ خواهد کرد.

او در این باره، گفت‌: پارلمان بریتانیا در روابط آینده این اختیار را خواهد داشت که تصمیم بگیرد چه کسی به کشور ما وارد شود.

ترزا می در ‌عین ‌حال بروز یک سناریوی بدون توافق را رد کرد و گفت‌ که در این صورت لندن و بروکسل مجبور به تضمین همکاری پلیسی در مرزهایشان خواهند شد.

نخست وزیر انگلیس با اشاره به نگرانی‌ها در خصوص بریگزیت منجر به کمبود برخی اقلام دارویی و غذایی ساخت اتحادیه اروپا در این کشور می‌شود، گفت‌: سازمان بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس به دقت با شرکت های تامین کننده دارو در حال همکاری است.

به گفته ترزا می، این تنها بریتانیا نیست که در مذاکرات بریگزیت امتیاز داده است.

به گفته نخست وزیر انگلیس بروکسل نیز در زمینه مسائل مربوط به مرز ایرلند و دیوان عدالت اروپا و چند حوزه دیگر امتیازاتی را داده است.

این صحبت‌های تراز می در حالی مطرح شده است که جدایی رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا بر اساس برنامه زمانی در مارس 2019 کلید زده می‌شود اما طرفین قبول کرده‌اند که پس از این تاریخ یک دوره گذار 21 ماهه به جریان بیافتد که با استفاده از آن این مسیر جدایی هموارتر شده و به روابط آینده دو طرف شکل داده شود.

اخیرا ترزا می بعد از چند ماه مذاکرات دشوار اعلام کرد که کابینه وی با پیش نویس یک توافق بریگزیت با اتحادیه اروپا موافقت کرده است و این توافق در قدم بعدی باید در پارلمان در معرض رای گیری قرار گیرد، اما عده‌ای از مخالفان این پیش نویس انتقادات شدیدی از آن کرده و چند عضو مهم کابینه او نیز استعفا داده‌اند.

شورای اروپا نیز در تاریخ 25 نوامبر نشستی را به منظور نهایی کردن توافق بریگزیت برگزار خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها