برادر بن سلمان ادعای واشنگتن پست درباره تماسش با خاشقجی را رد کرد

شاهزاده سعودی و بردار ولیعهد این کشور اعلام کرد که ادعاهای روزنامه واشنگتن‌پست درباره پیشنهادش به خاشقجی برای رفتن به ترکیه دروغ است.

برادر بن سلمان ادعای واشنگتن پست درباره تماسش با خاشقجی را رد کرد
کد خبر: 245471
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۰۹:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| خالد بن سلمان، سفیر عربستان در آمریکا و برادر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی ضمن اظهارنظر درخصوص گزارش این روزنامه گفت، ابدا با جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی که در کنسولگری کشورش در استانبول به قتل رسید، تلفنی صحبت نکرده و پیشنهاد رفتن به ترکیه را به او نداده است.

پیشتر این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه که نامشان را ذکر نکرد، نوشته بود، سی آی ای مطلع شده که ولیعهد دستور قتل خاشقجی را صادر کرده و در این باره به برخی معلومات سازمان اطلاعات از جمله تماس تلفنی بین خاشقجی و برادر ولیعهد استناد کرده است.

این شاهزاده سعودی گفت، آخرین ارتباطش با خاشقجی بیست و ششم اکتبر 2017 به صورت مکاتبه‌ای بوده و هرگز پیشنهاد نکرده که به هر دلیلی به ترکیه برود. او در پیامی توئیتری از دولت آمریکا خواست هرگونه اطلاعات درباره این ادعا را علنی کند.

خالد بن سلمان تاکید کرد، واشنگتن پست تنها به سوالات مربوط به پرونده خاشقجی اکتفا کرده و ادعایش درباره تماس او با مقتول و پیشنهاد برای رفتن به ترکیه اتهام بزرگی است که نباید از سوی منابع غیرمعروف بیان شود.

به نوشته روزنامه مذکور، خالد بن سلمان به خاشقجی تلفنی گفته که در رفتن به استانبول و گرفتن مدارک مورد نیاز خود در امنیت خواهد بود و این تماس را به درخواست ولیعهد انجام داده اما اینکه در جریان برنامه قتل خاشقجی بوده است یا نه، معلوم نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها