کد خبر: 245486
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۰۹:۲۹:۰۰
| |

رئیس فدراسیون تیراندازی:

دولتی‌ها بزرگترین مزاحم بخش خصوصی در ورزش هستند

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: اغلب با مزاحمت‌هایی که برای بخش خصوصی ایجاد می‌شود، آنها زمین‌گیر می‌شوند.

دولتی‌ها بزرگترین مزاحم بخش خصوصی در ورزش هستند
کد خبر: 245486
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۰۹:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علی دادگر در افتتاحیه خطوط الکترونیک هیئت تیراندازی خراسان رضوی در سالن شهید بهشتی مشهد اظهار کرد: مدیر کل ورزش و جوانان استان از همه رشته‌ها علی‌الخصوص تیراندازی حمایت می‌کند و آینده خوبی برای این رشته در خراسان رضوی می‌بینم. منصوب به پیامبر است که فرمودند:«به فرزندان خود تیراندازی بیاموزید» اما متاسفانه اغلب کشورهای اسلامی در این رشته و سایر رشته‌هایی که پیامبر توصیه کرده‌اند رنکینگ و جایگاهی ندارند.

رئیس فدراسیون تیراندازی عنوان کرد: تیراندازی، رشته‌ای دینی و مذهبی به همراه پوشش کامل برای بانوان است و در آن حضور بانوان در کنار آقایان هیچ مساله‌ای ایجاد نمی‌کند. حتی در رشته تیراندازی میکس یک خانم و آقا باید کنار یکدیگر قرار بگیرند که هیچ منعی ندارد. حدود یک ماه پیش نیز تیراندازان ایرانی در رشته میکس موفق به کسب مدال نقره مسابقات جوانان جهان شدند.

علی دادگر بیان کرد: با وجود 11 شهرستان فعال در سطح استان خراسان رضوی، حدود 10 باشگاه فعال در مشهد و حضور مربیان و ورزشکاران خوب، آینده خوبی را برای تیراندازی استان متصور هستیم.

وی ادامه داد: رقم خوردن این شرایط اتفاقی نیست و باید مجموعه‌ای از مدیریت تا رئیس هیئت استان تلاش کند تا این موفقیت‌ها حاصل شود. رئیس هیئت تیراندازی خراسان رضوی متخصص و عاشق این کار است، ایشان در بخش خصوصی فعال هستند و نه تنها به درآمد هیئت نیاز ندارند بلکه برای هیئت تیراندازی استان هزینه نیز می‌کنند. هیئت رئیسه‌ای که انتخاب کرده‌اند، به کارگیری مدیران ارشد استان و حضور مربیان و ورزشکاران خوب دست به دست هم می‌دهد تا این موفقیت‌ها حاصل شود.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: دو روز پیش یک سالن 20 خطی توسط وزیر ورزش و جوانان در اهواز افتتاح شد که با پول دولتی ساخته شده‌بود اما در خراسان رضوی برای راه اندازی این خطوط الکترونیک اغلب هزینه‌ها را هیئت استان تقبل کرده است. امیدوارم مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز با فدراسیون همراهی کنند تا به ادامه فعالیت هیئت کمک کنیم.

دادگر در خصوص فعالیت بخش خصوصی اظهار کرد: ما دولتی‌ها خودمان بزرگترین مزاحم بخش خصوصی هستیم، اگر چوب لای چرخ بخش خصوصی نگذاریم آنان راه خود را طی می‌کنند. اغلب با مزاحمت‌هایی که ایجاد می‌کنیم آنها را زمین گیر می‌کنیم.

وی افزود: خود من سه سالن تیراندازی خصوصی دارم و با این موضوع درگیر هستم. در گذشته برای بازدید از زمین یا سالنی که می‌خواست راه‌اندازی شود بخش خصوصی باید هزینه آمدن کارشناس، پول بلیت، هواپیما و... را می‌پرداخت و پیش از آن‌که بخش خصوصی گام اول را بردارد چند سنگ بزرگ جلوی پای او می‌انداختیم.

رئیس فدراسیون خراسان رضوی بیان کرد: می‌توانیم به‌راحتی و با تشویق بخش خصوصی آن‌ها را به کار بگیریم و بار خود را روی دوش ایشان بگذاریم، اما اکنون آنقدر سنگ می‌اندازیم که آن‌ها را خسته کرده و طرد می‌کنیم.

علی دادگر ادامه داد: در فدراسیون سیاست گذاری کرده‌ایم تا هزینه آمدن کارشناسان از تهران را فدراسیون بپردازد و مشکلات هزینه پرواز یا اقامت آنان را از طریق اداره کل حل کرده‌ایم تا بخش خصوصی به سرمایه گذاری ترغیب شود.

وی افزود: در این خصوص فدراسیون تیراندازی در سال 97 بسته‌ای حمایتی طراحی کرده است. کسانی که قصد فعالیت در بخش خصوصی را داشته باشند از هزینه‌های کارشناسی، پرواز، هتل و... معاف هستند و فدراسیون این هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

رئیس فدراسیون تیراندازی خاطرنشان کرد: فدراسیون به صورت رایگان به افرادی که قصد راه‌اندازی سالن داشته‌باشند دستگاه سیبل کش می‌دهد، یا یه افرادی که بخواهند در اهداف پروازی سرمایه گذاری کنند دستگاه پرتاب بشقابک یا یک قبضه تفنگ دولول می‌کند تا بخش خصوصی بتواند بیشتر از گذشته تشویق شود.

دادگر اظهار کرد: باید خانواده ها را تشویق کنید تا به این ورزش بومی، مذهبی و اسلامی روی بیاورند. امیدواریم که روزی خراسان رضوی مستقیماً به خارج از کشور تیم اعزام کند. اگر چه این سالن کوچک است اما امیدوارم از آن قهرمانان بزرگی تقدیم تیم ملی ایران شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها