کد خبر: 245570
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از یک جلسه اصولگرایانه با موضوعات محرمانه گزارش می‌دهد

گمانه انتخاباتی بودن جلسه موتلفه و جامعه مدرسین/ حمیدرضا ترقی: انتشار خبر جلسه با جامعه مدرسین منوط به نظر خود آن‌هاست

جلسه دیروز شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه گرچه مسبوق به سابقه است اما محرمانه بودن مباحث مطرح شده، گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاباتی بودن این جلسه را افزایش داده است.

گمانه انتخاباتی بودن جلسه موتلفه و جامعه مدرسین/ حمیدرضا ترقی: انتشار خبر جلسه با جامعه مدرسین منوط به نظر خود آن‌هاست
کد خبر: 245570
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «قرار نیست حزب موتلفه اسلامی درباره جلسه دیروز با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صحبتی کند.» این همه اطلاعاتی است که خبرنگار «اعتمادآنلاین» از تماس با اعضایی از حزب موتلفه اسلامی که به آن‌ها دسترسی داشت، به دست آورد.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی این حزب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت که در این جلسه حضور داشته اما صحبتی درباره جزییات آن مطرح نمی‌کند. او می‌گوید که هرگونه خبری درباره جلسه با جامعه مدرسین حوزه علیمه قم منوط به نظر خود جامعه مدرسین است و موتلفه قرار نیست در این باره صحبت کند.

براساس شنیده‌های اعتمادآنلاین ، در جلسه دیروز شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه هم در آن حضور داشته‌اند، تاکید شده که مباحث محرمانه باقی بماند مگر اینکه تصمیم جامعه مدرسین چیز دیگری باشد. گفته می‌شود در دستورجلسه این نشست این موضوع تذکر داده شده که اطلاعاتی از جلسه به‌وسیله موتلفه و بدون تصمیم قبلی منتشر نشود.

موتلفه - جامعه مدرسین

این نوع برگزاری جلسات اگرچه بین حزب موتلفه و این تشکل روحانی اصولگرا مسبوق به سابقه است اما همین سابقه و نزدیکی موجب طرح سوالاتی می‌شود که عمده آن به فعالیت‌های انتخاباتی مربوط می‌شود.

برگزاری این دست دیدارها بین این دو تشکل سیاسی تقریبا هر سال انجام می‌شود و هر سال حزب موتلفه گزارشی از عملکرد خود در این نشست مشترک ارائه می‌دهد.

موتلفه - جامعه مدرسین

در کنار این مباحث معمولا حزب موتلفه و جامعه مدرسین درباره مسائل انتخاباتی و کاندیداها هم اتفاق‌نظر دارند؛ از کاندیداهای هم حمایت می‌کنند و نظرات و تصمیمات انتخابی خود را مشترک اتخاذ می‌کنند.

بر همین اساس به نظر می‌آید با توجه به تاکیدی که بر محرمانه بودن مباحث مطرح شده در این جلسه شده است و یک سالی که تا انتخابات 98 زمان باقی مانده، این جلسه شاید آغازی بر فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های این حزب سیاسی و تشکل روحانی برای انتخابات پیش‌رو باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها