کد خبر: 245579
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۳:۳۶:۰۰
| |

در نخستین روز هفته رخ داد

ریزش یک‌دست در بورس تهران

فعالان بازار سرمایه امروز شاهد کاهش قیمت سهم‌ها در بسیاری از گروه‌ها از جمله پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها، نفتی‌ها و فلزات اساسی بودند.

ریزش یک‌دست در بورس تهران
کد خبر: 245579
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۳:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 3175 واحد افت کرد و به رقم 178 هزار و 819 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با 238 واحد افت تا رقم 28 هزار و 305 واحدی کاهش یافت. علاوه بر این‌ها شاخص آزاد شناور با 3255 واحد کاهش، رقم 190 هزار و 887 واحدی را تجربه کرد. همچنین نماگر های بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب 2394 و 6058 واحد کاهش یافتند.

فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل‌گوهر، پالایش نفت بندرعباس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی پارس پنج نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در نوسانات کاهشی بازار سهام داشتند. امروز در حالی این نمادها به کمک دیگر نمادهای پالایشی، پتروشیمی و برخی از بانک‌ها به کاهش شاخص کل کمک می‌کند که در هفته‌های گذشته شاهد نوسانات غیرقابل منتظره‌ای در گروه‌های مذکور بودیم. پنج نماد یاد شده هر یک به ترتیب 299، 236، 219، 214 و 151 واحد تاثیر کاهنده روی شاخص کل داشتند.

گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و آسان پرداخت پرشین از معدود نمادهایی بودند که امروز سعی کردند در مقابل کاهش فزاینده شاخص کل بایستند. هر یک از این دو نماد به ترتیب 37 و 35 واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند. آسان پرداخت پرشین که تاثیر بسزایی روی شاخص کل داشت امروز با صف خرید همراه شد و پنج درصد رشد قیمت را شاهد بود اما اغلب نمادها در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن، مخالف نماد یاد شده با کاهش قیمت همراه بودند.

در داد و ستند های امروز گروه‌های مختلفی از جمله فرآورده‌های نفتی، محصولات شیمیایی، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی با کاهش قیمت مواجه شدند. در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز تقریبا نیمی از سهم‌ها با کاهش قیمت پایانی روبرو شده‌اند اما تعدادی از سهم‌های این گروه نیز با رشد قیمت همراه شد که از جمله آن می‌توان به توسعه معادن روی ایران و باما اشاره کرد.

قیمت سهم‌های گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با کاهش فزاینده‌ای روبرو شد به طوریکه سهم‌های این گروه عمدتا بیش از چهار درصد در قیمت پایانی افت قیمت را تجربه کردند. سرمایه گذاری صنعت نفت تنها نمادی بود که در این گروه با افزایش قیمت روبرو شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 721 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات در این بازار به 163 هزار و 766 مورد رسید.

آیفکس نیز با 45 واحد افت به شدت از تراز 2000 واحدی فاصله گرفت و به رقم 1911 واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران عدد 573 میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به عدد یک میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها