کد خبر: 245603
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۴:۳۲:۰۰
| |

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور

شاهد عدم توازن در مرزها هستیم

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: عدم توازن عظیمی در مرزها داریم که همه باید تلاش کنیم به توازن و تعادل برسیم، یعنی فعالیت‌ها، امکانات، خدمات، تسهیلات بانکی و حتی بخشودگی‌های مالیاتی از طریق دولت توزیع شود تا شاهد مسکونی شدن این مناطق و به تبع پایدار شدن امنیت باشیم.

شاهد عدم توازن در مرزها هستیم
کد خبر: 245603
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۴:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور امروز- شنبه- در حاشیه اولین کنفرانس بین المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلانشهرها در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حوزه امنیت مناطق مرزی دو موضوع مطرح است؛ یکی امنیت جاری مرزها که با به کار گرفتن روش‌هایی شرایط خوبی داریم و نیروها تلاش خود را انجام می‌دهند.


وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر امنیت پایدار است که بزرگترین فاکتور برای آن پدافند غیرعامل محسوب می‌شود که رویکرد توزیع متوازن امکانات و خدمات در مناطق مرزی را برعهده دارد.


رحمانی فضلی بیان کرد: دوستان ما در حوزه‌های مختلف با روش‌های علمی دقیق و مطالعات تطبیقی در تلاش هستند تا ضمن تقویت امنیت جاری، امنیت پایدار هم افزایش یابد.


وی همچنین درباره امنیت مرز ایران و پاکستان تصریح کرد: تأمین امنیت وظیفه همه کشورهای همجواری است که با هم مرز مشترک دارند و طبق قوانین بین‌المللی باید نسبت به تأمین امنیت مناطق مرزی خودشان اقدام کنند و به همان نسبت نیز با کشور مقابل برای تأمین امنیت همکاری کنند.


رحمانی فضلی یادآور شد: در شرق کشور، ما با خلاء امنیتی در کشور مقابل مواجه هستیم، البته ما شرایط داخلی آن‌ها را می‌دانیم اما نباید مشکلات آنان موجب شود که ما هزینه بدهیم.


وزیر کشور ادامه داد: نهادهای نظامی و مسئولین وزارت کشور، جلسات مشترکی با طرف پاکستانی داشته‌اند و آنان تعهداتی داده‌اند، اما ما آمادگی کامل داریم که امنیت محدوده مجاور را هم به عهده بگیریم ولی برای این کار باید آن‌ها اجازه عملیات بدهند.


وی افزود: بهترین گزینه این است که این کار به شکل مشترک انجام شود یعنی آن‌ها وظیفه خودشان را انجام دهند ما هم وظیفه خودمان را انجام دهیم.


وزیر کشور اعلام کرد: در صورت نیاز ایران برای تأمین امنیت در مرزها و برای مبارزه با تروریسم و قاچاق آمادگی کامل دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها