کد خبر: 245615
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۵:۱۸:۰۰
| |

امیر حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

نیروهای مسلح از پیش از انقلاب تحریم بودند/ ناوشکن سهند و زیردریایی فاتح به آب انداخته می‌شوند

معاون هماهنگ‌کننده ارتش: تمامی کسانی که ما را تحریم کرده‌اند، بدانند که ما از تحریم سازندگی به وجود می‌آوریم و اگر کسی در خارج از کشور پیش‌بینی کرده که امنیت مرزهای کشور در دوران اعمال تحریم‌های جدید دچار مشکل شود، اشتباه کرده و یاوه گفته است.

نیروهای مسلح از پیش از انقلاب تحریم بودند/ ناوشکن سهند و زیردریایی فاتح به آب انداخته می‌شوند
کد خبر: 245615
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۵:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه همایش بین المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی و کلانشهرها، فرصت ها و چالش ها که در تالار وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از زمان انقلاب و حتی شاید پیش از آن نیز تحریم بودند و این تحریم ها همچنان ادامه دارد.


وی افزود: تمامی کسانی که ما را تحریم کرده اند، بدانند که ما از تحریم سازندگی به وجود می‌آوریم و اگر کسی در خارج از کشور پیش‌بینی کرده که امنیت مرزهای کشور در دوران اعمال تحریم‌های جدید دچار مشکل شود، اشتباه کرده و یاوه گفته است.


معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه در سال های گذشته پیشرفت های خوبی در حوزه دفاعی به دست آمده است، گفت: در آینده نزدیک شاهد الحاق ناوشکن سهند و زیر دریایی فاتح به ناوگان نیرو دریایی خواهیم بود.


امیر سیاری با تاکید بر اینکه امنیت در مرزهای کشور به طور کلی برقرار است، گفت: اگر در طول زمان اتفاقی رخ دهد دور از ذهن نیست، اما امنیت مرزهای کشور در مقایسه با مرزهای منطقه از ضریب قابل اطمینانی برخوردار است.


وی با بیان اینکه پا در رکاب بودن نیروهای مسلح و همه سازمان های لشکری و کشوری مدیریت خوبی را در مرزها ایجاد کرده است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران امن ترین آسمان را دارد و در حوزه دریا و آبهای سرزمینی نه تنها امنیت را در آبهای خود بلکه در خلیج عدن نیز برقرار کرده‌ است.

ناوشکن سهند


سهند سومین ناوچه کلاس موج محسوب می شود که توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته و شهریور ماه سال 91 از سازه آن رونمایی شد و به گفته فرماندهان نیروی دریایی اکنون در مرحله تکمیل برخی سامانه های دفاعی قرار دارد.

سابقه زیر دریایی فاتح


زیرسطحی 527 تنی کلاس فاتح به عنوان یک زیردریایی نیمه سنگین تلقی شده و تناژ آن در زیرسطح نیز 593 تن است. این زیردریایی از نظر مشخصات عملیاتی بسیار برتر از زیر دریایی کلاس غدیر بوده و توانایی حرکت در عمق 200 متر را به صورت عادی داشته و بیشینه عمق قابل دستیابی برای آن نیز 250 متر است.


در طراحی این زیردریایی متخصصان کشورمان سعی در حرکت به سمت بهینه ترین حالت ممکن برای دستیابی به توانمندی رزمی بیشتر داشته اند از اینرو فاتح دارای 4 مقر پرتاب اژدرهای 533 میلیمتری بوده(قطر اژدر منظور است) و توانایی حمل 8 مین دریایی را نیز دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها