کد خبر: 245617
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۷:۳۹:۰۰
| |

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

روند کاهش قیمت سکه و طلا ناشی از روند قیمت ارز بوده است/ هفته گذشته رکورد کاهش قیمت طلا و سکه زده شد/ میل سرمایه‌گذاری در بازار طلا کاهش پیدا کرده است

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز بازار سکه و طلای ایران و جهان گفت: در هفته گذشته یک رقم 18 درصدی کاهش قیمت را داشته‌ایم که رکورد بی‌سابقه‌ای برای طول یک هفته است.

روند کاهش قیمت سکه و طلا ناشی از روند قیمت ارز بوده است/ هفته گذشته رکورد کاهش قیمت طلا و سکه زده شد/ میل سرمایه‌گذاری در بازار طلا کاهش پیدا کرده است
کد خبر: 245617
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۷:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - پس از روند نزولی قیمت ارز در بازار دلار شاهد بودیم که سکه و طلا هم به تبعیت از بازار ارز با کاهش قیمت چشمگیری مواجه شد. محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در این خصوص تحلیلی داشت که مشروح این گفت‌وگوی تحلیلی را می‌خوانیم و به‌صورت فایل پادکست می‌شنویم.

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز بازار سکه و طلای ایران و جهان به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با 12 دلار افزایش مواجه بوده ولی تأثیری د قیمت بازار داخل نداشته است.

کشتی آرای گفت: از دلایل افزایش پیدا نکردن قیمت طلا در هفته گذشته می‌توان به کاهش شدید قیمت ارز اشاره کرد و این کاهش قیمت ارز منجر به این موضوع که قیمت طلا و سکه تحت تأثیر این کاهش قیمت قرار بگیرد و با حدود 18 درصد کاهش قیمت مواجه شود.

او در ادامه گفت: در هفته گذشته یک رقم 18 درصدی کاهش قیمت را داشته‌ایم که رکورد بی‌سابقه‌ای برای طول یک هفته است.

وی افزود: قیمت سکه از 4 میلیون 600 و چهل هزار تومان، امروز به 3 میلیون 800 هزار تومان با کاهش قیمت رسیده است که این‌یک کاهش قیمت شدید است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا گفت: به دنبال کاهش قیمت سکه در بازار طلا هم با کاهش قیمت مواجه بوده است. درحالی‌که قیمت هر گرم طلا در هفته گذشته روز شنبه 429 هزار تومان بود، امروز به 354 هزار تومان کاهش پیداکرده است.

او گفت: این روند کاهش قیمت سکه و طلا ناشی از روند قیمت ارز بوده و همین موضوع کاهش باعث شده یک مقداری حباب سکه کاهش پیدا کند و عرضه و تقاضا هم‌ مقداری به سمت عرضه گرایش پیداکرده است؛ یعنی بدین‌ صورت که عرضه در بازار بیشتر از تقاضا است.

کشتی آرای تأکید کرد: به‌نوعی می‌توان گفت که وقتی قیمت سکه و طلا کاهش پیدا می‌کند میل به هم خرید هم کاهش پیدا می‌کند و در دو یا سه روز آینده شاهد کاهش تقاضا در بازار خواهیم بود.

معاملات بااحتیاط صورت می‌گیرد و همان‌طور که اشاره شد با توجه به کاهش تقاضا مقداری هم حباب سکه از 400 هزار تومان به 300 هزار تومان کاهش پیداکرده است.

او در پایان گفت: روال عادی بازار این‌گونه است که قیمت باثبات است و معاملات بااحتیاط انجام می‌شود و همین‌طور از میل به سرمایه‌گذاری بر روی طلا کاسته شده است. دلیل این عدم اقبال به سرمایه‌گذاری در بازار طلا این است که در این مدت اخیر که بخشی از مردم نقدینگی خود را به سکه و طلا و همین‌طور طلای ذوب‌شده یا طلای خام تبدیل کرده‌اند امروز با ضرر مواجه شده‌اند. درنتیجه کسانی که قصد داشتند خرید کنند و سرمایه‌گذاری کنند در این بخش باوجوداین چالش دست نگه‌داشته‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها