مجتبی ذوالنور نماینده مجلس:

مشکلات داخلی اروپایی‌ها نباید مانع از انجام تعهداتشان شود/ اروپایی‌ها تعلل کند طرح قبلی‌مان را احیا می‌کنیم

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس راهکارهای مجلس و دولت در قبال تعلل اروپایی‌ها برای ایجاد کانال مالی با ایران را تشریح کرد.

مشکلات داخلی اروپایی‌ها نباید مانع از انجام تعهداتشان شود/ اروپایی‌ها تعلل کند طرح قبلی‌مان را احیا می‌کنیم
کد خبر: 245637
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۵:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعلل اتحادیه اروپا برای ایجاد کانال مبادله مالی با ایران،گفت: زمانی که دونالد ترامپ اعلام کرد از برجام خارج می‌شود بنده و تعدادی از نمایندگان طرحی برای مقابله با این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا تدوین و با 86 امضاء تقدیم هیئت‌رئیسه قوه مقننه کردیم.

وی با بیان اینکه این طرح 2 فوریتی، و در 5 محور تدوین شده بود، افزود: طرح مذکور همچنان در نوبت مطرح شدن در صحن علنی پارلمان است و منتقی نشده است.


نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه در این طرح ذکر شده اگر اروپایی‌ها تضمین‌های لازم پس از خروج آمریکا از برجام را ارائه نکنند دولت باید در 5 محور فعالیت خود را افزایش دهد، ادامه داد: طبق این طرح دولت باید پروتکل الحاقی که داوطلبانه در حال اجرای آن هستیم را به حالت تعلیق درآورد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس تصریح کرد: همچنین طبق این طرح باید ساخت و نصب سانتریفیوژها متناسب نیاز کشور انجام شود.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس اضافه کرد: طبق این طرح باید غنی‌سازی اورانیوم و تولید آب سنگین در حد نیاز کشور انجام شود و خروج از (NPT) نیز از سوی دولت بررسی شود.

ذوالنور با بیان اینکه اخیراً نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود پایبندی ایران به برجام را تائید کرد، افزود: اروپایی‌ها متعهد شدند که کانال مالی برای ارتباط با ایران برقرار کنند. با توجه به اینکه ایران اقدامات مورد نظرشان را انجام داده است باید شرایط همکاری مالی و پولی از سوی آنها عادی سازی شود.

وی با تاکید براینکه اروپایی‌ها باید هرچه سریع‌تر موانع موجود بر سر ایجاد کانال مالی با ایران را مرتفع کنند، گفت: مشکلات داخلی اروپایی‌ها نباید مانع از انجام تعهداتشان شود. از آنها انتظار می‌رود که مشکل میزبانی این کانال را حل کنند و این بهانه که فلان کشور میزبانی را نپذیرفته مقبول نیست.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها