رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان عنوان کرد:

مسمومیت غذایی عامل اصلی مرگ حدود 100 قطعه سار‌ در بوکان

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: مسمومیت غذایی عامل اصلی مرگ حدود 100 قطعه از این پرندگان در طول هفته جاری بوده است. 

مسمومیت غذایی عامل اصلی مرگ حدود 100 قطعه سار‌ در بوکان
کد خبر: 245672
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۲۱:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| رحیم عبدالکریمی رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان افزود: در حالی که جیره غذایی «سار» دانه گیاهان، گندم و حشرات است، در بررسی‌های آزمایشی زباله و گوشت در معده این لاشه‌ها پیدا شد.

وی گفت: شبکه دامپزشکی این شهرستان نتیجه آزمایش‌های انجام شده بر روی لاشه تعدادی از این سار‌ها را اعلام کرد که بر اساس آن مسمومیت غذایی عامل اصلی مرگ حدود 100 قطعه از این پرندگان در طول هفته جاری بوده است.

عبدالکریمی افزود: تغییرات الگوی کشت سبب محدود شدن منابع غذایی پرندگانی، چون سار‌ها و لک لک‌ها شده است و به همین دلیل آن‌ها از زباله‌های انباشت شده در محل‌های دفن زباله‌ها تغذیه می‌کنند.

وی گفت: در این محل، زباله‌ها فقط بر روی هم تلنبار می‌شود در حالی که باید زباله‌ها دفن شده و با یک لایه خاک پوشانده شود تا از دسترس پرندگان و جویندگان خارج شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در این فصل امکان شیوع آنفولانزای پرندگان وجود دارد، تعدادی از لاشه پرنده‌های تلف شده جهت بررسی‌های دقیق‌تر به دامپزشکی مرکز استان نیز ارسال شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: در این فصل از سال درخت‌های بلوار کردستان شهر بوکان پذیرای هزاران قطعه پرنده سار است؛ حدود 100 قطعه از این سار‌ها چند روز قبل در حاشیه این بلوار به دلایل نامعلومی تلف شده بودند.

سار معمول در رده سار‌های اوراسیایی قرار دارد و طول آن حدود 20 سانتی متر بوده و پر‌های آن سیاه و براق است که البته در برخی از اوقات سال خال‌های سفید در آن دیده می‌شود.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها