یک عضو هیأت مدیره انجمن تالاسمی ایران:

داروخانه‌های دولتی تأمین کننده داروهای تالاسمی در لیست سیاه شرکت‌های توزیع کننده

یک عضو هیأت مدیره انجمن تالاسمی ایران گفت: بیش از 97 درصد داروخانه‌هایی که داروی بیماران تالاسمی را توزیع می‌کنند دولتی هستند و متأسفانه به دلیل بدهی‌های داروخانه به شرکت‌های توزیع‌ کننده، در لیست سیاه این شرکت‌ها قرار گرفته‌اند.

داروخانه‌های دولتی تأمین کننده داروهای تالاسمی در لیست سیاه شرکت‌های توزیع کننده
کد خبر: 245687
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۰۵:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| میثم رمضانی عضو هیأت مدیره انجمن تالاسمی ایران، با بیان اینکه تاکنون گزارش‌هایی در زمینه کمبود کیسه خون به دست ما نرسیده است، توضیح داد: ممکن است در برخی از مقاطع بعضی از بیماران با کمبود کیسه خون مواجه شده باشند، اما نیاز آنها با پیگیری‌های انجام شده برطرف شده است.

رمضانی به وضعیت داروهای بیماران مبتلا به تالاسمی توضیح داد: در حال حاضر موجودی داروهای این بیماران به صورت محدود بوده و شرکت تولیدکننده داروهای تالاسمی اعلام کرده است که با مشکلات تأمین مواد اولیه دارو مواجه است، اما در زمینه داروهایی که قبل از تصویب جدید تحریم‌ها تولید شده، مشکلی ندارند.

عضو هیأت مدیره انجمن تالاسمی ایران ادامه داد: بیش از 97 درصد داروخانه‌هایی که داروی بیماران تالاسمی را توزیع می‌کنند دولتی هستند و متأسفانه به دلیل بدهی‌های داروخانه به شرکت‌های توزیع‌ کننده، در لیست سیاه این شرکت‌ها قرار گرفته‌اند و لازم است وزارت بهداشت به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

وی افزود: براساس گزارش‌های رسیده از سوی شرکت‌های دارویی، بیماران تالاسمی تا پایان سال با مشکلات دارویی مواجه نخواهند بود و عموم مشکلات به وجود آمده، به دلیل چرخه معیوب توزیع دارو است.

وی در پایان گفت: در یک مقطع زمانی، بیماران از کیفیت پایین داروهای تولید داخل گلایه داشتند که با ارسال گزارش‌های عوارض دارویی به سازمان غذا و دارو و کارخانه‌های تولیدکننده، خوشبختانه این مشکلات رفع شد و اکنون کیفیت داروهای تولید داخل به حد استاندارد رسیده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها