نخست وزیر بریتانیا:

هیچ جایگزینی برای طرح برگزیت ارائه شده وجود ندارد

در بحبوحه درخواست برخی از وزرای ارشد کابینه ترزا می برای مذاکره مجدد بر سر پیش‌نویس توافق پیش از دیدار آتی با رهبران اتحادیه اروپا، نخست‌وزیر بریتانیا تاکید دارد هیچ جایگزینی برای توافق بریگزیت که اخیرا ارائه شد، وجود ندارد.

هیچ جایگزینی برای طرح برگزیت ارائه شده وجود ندارد
کد خبر: 245700
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۰۹:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا امروز (یکشنبه) در مطلبی برای سان نوشت: هیچ طرح جایگزینی روی میز نیست. هیچ رویکرد متفاوتی که ما بتوانیم با اتحادیه اروپا روی آن توافق کنیم، وجود ندارد. چنانچه قانونگذاران این توافق را رد کنند، ما به پله اول باز می‌گردیم. این به معنای اختلاف بیشتر، تردید بیشتر و ناکامی در اجرای رای مردم بریتانیاست.

چهارشنبه ساعاتی پس از آنکه اعلام شد وزیران ارشد ترزا می به اتفاق آراء از توافق جدایی او حمایت کردند، نخست‌وزیر بریتانیا وارد بدترین بحران در دوره رهبری خود شد و وزیر بریگزیت در اعتراض به این توافق استعفا داد. سایر قانونگذاران معترض از حزب محافظه‌کار ترزا می هم علنا از برکناری او سخن گفته و تاکید کردند که چنین توافقی در پارلمان تصویب نخواهد شد. به گفته حامیان بریگزیت، این توافق گذار موجب می‌شود بریتانیا تا مدتی نامعلوم تحت سلطه قوانین اتحادیه اروپا قرار بگیرد.

بیش از 20 قانونگذار محافظه‌کار در نامه‌ای خواستار عزل ترزا می شده‌اند و در مجموع 48 درخواست نیاز است تا نخست‌وزیری می به چالش کشیده شود. در همین حال ساندی تایمز گزارش داد، به ارتش بریتانیا دستور آماده‌باش داده شده است تا در صورت کمبود مواد غذایی و دارویی پس از بریگزیت "بدون توافق" آماده کمک به پلیس و برقراری امنیت باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها