رئیس ستاد ارتش آمریکا:

طالبان در حال شکست نیست/ تا برقراری صلح فاصله زیادی مانده است

رئیس ستاد ارتش آمریکا اظهار داشت که طالبان در حال شکست نیست و تا رسیدن به صلح در افغانستان با این گروه فاصله زیادی وجود دارد.

طالبان در حال شکست نیست/ تا برقراری صلح فاصله زیادی مانده است
کد خبر: 245743
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۰۹:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت که برای برقراری صلح در افغانستان باید اقدامات بیشتری انجام شود.

این ژنرال ارشد آمریکایی ادامه داد: سال گذشته از واژه بن‌بست برای تشریح وضعیت جنگی در افغانستان استفاده کردیم و این وضعیت تاکنون تغییر زیادی نکرده است.

به گزارش «سی.ان.ان»، دانفورد اظهار داشت: برای تحقق صلح در افغانستان تنها «راه‌حل سیاسی» کارساز نیست. آمریکا و ناتو تلاش می‌کنند تا از اهرم‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی برای متقاعد کردن طالبان برای پیوستن به روند صلح نیز استفاده کنند.

رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت: بدون پرداختن به جزئیات، ما باور داریم طالبان می‌داند که در نهایت باید صلح کند. کلید موفقیت این است که از ترکیب همه این فشارها برای تشویق طالبان به مذاکره استفاده شود.

دانفورد با موفق خواندن انتخابات اخیر افغانستان و با اهمیت خواندن انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور، افزود: فکر می‌کنم هنوز تا رسیدن به نقطه‌ای که بگوییم به صلح با طالبان رسیدیم فاصله زیادی داریم.

اوایل ماه جاری میلادی سربازرس ویژه آمریکا در امور بازرسی افغانستان نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد که موضع طالبان بیش از هر وقت دیگری در سه سال گذشته تقویت شده است و این گروه تقریبا نیمی از مناطق افغانستان را تحت نفوذ، کنترل و یا درگیری دارد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها