کد خبر: 245815
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۱۱:۱۳:۰۰
| |

8 تن از فعالان حقوق‌بشر در ترکیه آزاد شدند

مقامات ترکیه هشت نفر از 13 نفری را که در تحقیقاتی درباره اعتراضات پارک گزی بازداشت کرده بودند،‌ آزاد کردند.

8 تن از فعالان حقوق‌بشر در ترکیه آزاد شدند
کد خبر: 245815
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۱۱:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| پلیس ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که که 13 نفر از جمله دو استاد دانشگاه را به اتهام همکاری با عثمان کاوالا، یک فعال حقوق بشری بازداشت کرده است.

کاوالا یکی از طراحان ناآرامی‌های ماه می 2013 بود که این ناآرامی‌ها در اعتراض به برنامه‌های توسعه شهری در پارک گزی استانبول آغاز شد و در نهایت به اعتراضات علیه دولت تبدیل شد.

وکلای بازداشت شدگان به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که شش نفر پس از اینکه مورد بازجویی توسط پلیس قرار گرفتند، آزاد شدند و دو نفر دیگر نیز یک روز بعد آزاد شدند اما همه این افراد ممنوع‌الخروج هستند. در میان آزاد شدگان می‌توان به تورغوت تارهانلی، استاد دانشگاه دانشکده حقوق دانشگاه بیلگی استانبول و بتول تانبای، استاد دانشگاه بغازچی اشاره کرد.

هنوز پلیس ترکیه در این باره توضیح نداده است.

کاوالا یکی از رهبران سرشناس جامعه مدنی ترکیه سال پیش به اتهام تلاش برای براندازی دولت و سازماندهی اعتراضات گزی روانه زندان شد.

در سرکوب‌های نیروهای پلیس ترکیه علیه معترضان در اعتراضات گزی در سال 2013 دست کم 9 نفر کشته و هزاران نفر مجروح شدند. این اعتراضات یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات علیه رجب طیب اردوغان بود که در آن زمان دومین دوره خود به عنوان نخست وزیر این کشور را پشت سر می‌گذاشت.

گروه‌های حقوق بشری و اعضای پارلمان اروپا بارها از ترکیه خواسته‌اند که کاوالا را آزاد کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها