کد خبر: 245886
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۱۳:۵۱:۰۰
| |

محسن بیگلری نماینده مجلس:

ما کردها حمایت و ترحم آمریکایی‌ها را نمی‌خواهیم/ نسل‌کشی کردها توسط آمریکایی‌ها دفاع از حقوق بشر را به چالش می‌کشد

نماینده مردم شهرستان سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: هر زمان که به سخنان و فرموده‌های رهبری عمل کردیم در نتیجه آن پیروزی نصیب کشورمان شد و نمونه آن برجام است که چون بطور کامل به فرموده رهبری عمل نشد، به شکست انجامید.

ما کردها حمایت و ترحم آمریکایی‌ها را نمی‌خواهیم/ نسل‌کشی کردها توسط آمریکایی‌ها دفاع از حقوق بشر را به چالش می‌کشد
کد خبر: 245886
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۱۳:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن بیگلری پیش از ظهر امروز در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی که به میزبانی سنندج برگزار شد، اظهارداشت: بعضی ها معتقدند آمریکا کردها را حمایت می کند که اگر در این مساله تامل شود مشخص خواهد شد که کاملا برعکس است و آمریکا دشمن اصلی کردها است.

وی با بیان اینکه نسل های آینده بویژه کردها جمعه خونین حلبچه و 180 هزار شهید انفال و بمباران شیمیایی سردشت را که با حمایت آمریکا صورت گرفت را هرگز فراموش نخواهند کرد، افزود: این رویدادها را هیچ انسان آزاده ای به فراموشی نخواهد سپرد و امروز نیز آمار شیمیایی های جنگ تحمیلی ایران به دلیل انتقال نسل به نسل آن در حال افزایش است.

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کردها اولین قربانیان ترورها بوده اند و بزرگانی چون شیخ الاسلامی ها و برهان عالی ها را از این طریق از دست دادند، ادامه داد: ما کردها حمایت و ترحم آمریکایی ها را نمی خواهیم و خواهان لطف رهبر ایران هستیم که همواره شامل حال ما نیز شده است.

بیگلری یادآور شد: هر زمان که به سخنان و فرموده های رهبری عمل کردیم در نتیجه آن پیروزی نصیب کشورمان شد و نمونه آن برجام است که چون بطور کامل به فرموده رهبری عمل نشد به شکست انجامید و رهبر معظم انقلاب در این رابطه فرمودند: نیت آمریکایی ها نسبت به ایران مشخص است، مذاکره هم کنید ولی بجایی نمی رسید.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه معظم له فرمودند کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش و فداکاری های بزرگ است و این مدال افتخاری برای مردم این منطقه است، بیان کرد: امام‌ خامنه ای توهین به ام المومنین حضرت عایشه و خلفای راشدین را حرام کردند و این نماد وحدت در کشور ما است.

نماینده مردم شهرستان سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در گفتگوی رهبری با برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز ایشان بر وحدت شیعه و سنی و کرد و عرب تاکید کردند و این نشان از وحدت و اتحاد بین مسلمانان منطقه است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها