سیده فاطمه حسینی نماینده مجلس:

مشارکت سیاسی زنان باید افزایش یابد/ضرورت تحقق سهم 30 درصدی زنان در جایگاه‌های مدیریتی

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: باید تلاش‌ها برای فراهم کردن شرایط جهت بالا بردن مشارکت سیاسی زنان در جامعه را افزایش داد زیرا مسیر افزایش مشارکت اقتصادی زنان از افزایش مشترک سیاسی عبور می کند.

مشارکت سیاسی زنان باید افزایش یابد/ضرورت تحقق سهم 30 درصدی زنان در جایگاه‌های مدیریتی
کد خبر: 245906
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۱۴:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سیده فاطمه حسینی نماینده تهران در مجلس با اشاره به جلسه ای که با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره حوزه زنان برگزار شد، گفت: در این جلسه با یادآوری اینکه طبق آمارهای جهانی رتبه شکاف جنسیتی ایران در میان 144 کشور جهان، 140 است، از نادیده گرفتن زنان توانمند برای تصدی جایگاه های مدیریتی کلان و میانی کشور انتقاد کردم.

حسینی ادامه داد: این آمار نشان می دهد ایران هم اینک از نیمی از سرمایه انسانی خود که زنان هستند کمتر بهره می برد و این موضوع خود مانعی بر سر توسعه کشور است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید تلاش ها برای فراهم کردن شرایط جهت بالا بردن مشارکت سیاسی زنان در جامعه را افزایش داد زیرا مسیر افزایش مشارکت اقتصادی زنان از افزایش مشترک سیاسی عبور می کند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس، با اشاره به پایان مهلت فعالیت بازنشستگان بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان، خطاب به معصومه ابتکار گفت: با توجه به آنکه بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان، 16 استاندار، حدود 80 معاون استاندار، سفیران بازنشسته و تعداد زیادی از معاونان وزرا باید با پست های دولتی خود خداحافظی کنند، هم اکنون وقت آن است که معاونت زنان ریاست جمهوری تلاش و پیگیری های جدی خود را تا استفاده از زنان توانمند و شایسته برای این جایگاه ها، بکارگیرند.

حسینی همچنین تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورایعالی اداری و نیز سند پشتیبان برنامه ششم توسعه، باید سهم زنان از جایگاه های مدیریتی کشور، تا پایان برنامه ششم توسعه به 30 درصد برسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها