کد خبر: 245953
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۲۱:۱۹:۰۰
| |

گوشت مصنوعی بر سر سفره آمریکایی‌ها

تولیدکنندگان گوشت مصنوعی می‌گویند، تولید گوشت مصنوعی به نفع انسان است چرا که کشتار حیوانات کم‌تر شده و به حفظ پایدار محیط زیست کمک می‌کند.

گوشت مصنوعی بر سر سفره آمریکایی‌ها
کد خبر: 245953
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۲۱:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت آمریکا راه را برای فروش گوشت آزمایشگاهی هموار کرده است. وزارت کشاورزی ایالات متحده و سازمان غذا و داروی (FDA) این کشور رئوس مقررات آتی مربوط به تولید و توزیع این گوشت حاصل از کشت سلول‌های حیوانی را روشن کرده‌اند.

قرار است که سازمان غذا و داروی آمریکا کنترل منشاء و همانندسازی سلو‌ل‌های بنیادی حیوانی این گوشت کشت‌شده در آزمایشگاه‌ها را بر عهده بگیرد. وزارت کشاورزی نیز بر تولید و توزیع آن نظارت خواهد کرد.

این دو نهاد در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند که در این مسیر از تجارب مؤسسات تحت مسئولیت خود استفاده کرده‌اند.

یکی از دلایلی که تا کنون مانع عرضه گوشت مصنوعی به بازارهای آمریکا می‌شد گرانی تولید آن بود. اما اینک چندین شرکت دست‌اندرکارند تا هزینه‌های تولید این محصول را پایین آورده و گوشت مصنوعی را هر چه زودتر وارد بازار کنند.

در آمریکا برخلاف اروپا مخالفت عمده‌ای با تولید این محصول در آزمایشگاه‌ها وجود ندارد. تولیدکنندگان می‌گویند، تولید گوشت مصنوعی به نفع انسان است چرا که کشتار حیوانات کم‌تر شده و با کاهش نیاز به دامپروری‌های وسیع، انتشار گازهای زیان‌بار گلخانه‌ای نیز تنزل خواهد یافت.

با این همه کشاورزان هنوز مطمئن نیستند که این محصول بتواند جای گوشت حیوانی را بگیرد. چرا که هنوز هم این پرسش مهم باقی است که آیا می‌توان واقعا نام "گوشت" را بر این محصول آزمایشگاهی گذاشت.

منبع: دویچه وله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها